حکمتیار: امریکا در تلاش آغاز درگیری دوباره در افغانستان است

© Sputnikگلبدین حکمتیار
گلبدین حکمتیار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2023
عضو شوید
رهبر حزب اسلامی افغانستان و مخالف جبهه های ضد طالبان می‌گوید، که امریکا افسران حکومت پیشین افغانستان را برای آغاز یک جنگ دیگر به این کشور می‌فرستد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایندیپندنت فارسی، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان و از چهره‌های نزدیک به طالبان، می‌گوید جنگ در افغانستان هنوز پایان نیافته و این کشور همچنان در اشغال امریکا قرار دارد.
حکمتیار که شنبه، دوم ثور، در حضور جمعی از اعضای حزبش در کابل سخنرانی می‌کرد، بدون ذکر نام جبهه‌های نظامی ضدطالبان، گفت: نیروهای نظامی و کماندوهایی که ناتو در ۲۰ سال گذشته آموزش داده است، اینک بار دیگر از کشورهای خارجی برای جنگ به افغانستان فرستاده می‌شوند.
او تاکید کرد، که هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی هنوز به طرز فزاینده‌ای در فضای افغانستان دیده می‌شوند و امریکایی‌ها "جنگ خود را در برابر افغانستانی ها متوقف نکرده و در تلاش یک جنگ مسلحانه‌ دیگر در افغانستان است".
او مدعی شد امریکا افسران نظامی حکومت پیشین افغانستان را برای آغاز یک جنگ دیگر در این کشور، مدیریت و هدایت می‌کند. رهبر حزب اسلامی تاکید کرد: "می‌بیند که افسران افغانستانی که به دست ناتو آموزش دیده بودند و در ۲۰ سال گذشته در برابر مردم افغانستان جنگیدند، اکنون آن‌ها را نظم می‌دهند، به آن‌ها دفتر می‌دهند و به افغانستان می‌فرستند. عملیاتی که به دست این افسران در افغانستان صورت می‌گیرد، بازتاب گسترده رسانه‌ای داده می‌شود. این بدان معنا است که جنگ هنوز هم جریان دارد و متوقف نشده است".
این نخستین سخنرانی حکمتیار در انظار عمومی پس از چهار ماه سکوت است. او چندی پیش، دسامبر ۲۰۲۲، حین سخنرانی در دفترش هدف حمله انتحاری قرار گرفت. زمانی که رهبر حزب اسلامی افغانستان در حال سخنرانی پس از نماز جمعه در مسجد دفتر حزبش بود، دو مرد مهاجم مسلح جلیقه‌های انتحاری وارد آن محل شدند و به سمت محافظان حکمتیار شلیک کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала