جاسوس بریتانیایی از اردوگاه طالبان برگشت و پسرش را کشت

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniبحران روسیه - انگلستان: جاسوس یا کابوس
بحران روسیه - انگلستان: جاسوس یا کابوس - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2023
عضو شوید
MI6 جاسوس مخفی بریتانیا را چنان وحشیانه ای به اردوگاه طالبان فرستادند، که حین برگشت به خانه، فرزندش را کشت.

به گزارش اسپوتنیک، اسناد فاش شده این را تائید می کند، علیرغم آزمایشات که نشان می دهد او برای این نقش مخفی مناسب نبوده است. جاسوس بریتانیایی به پاکستان استخدام شد. این جاسوس بریتانیایی MI6 هنگام اعزام به اردوگاه طالبان از آنچه دید چنان آسیب دید که حین بازگشت به بریتانیا، فرزند خود را کشت.
بر اساس اسناد موجوده، مردی که نامش فاش نشده است، علیرغم کسب بالاترین امتیاز ممکن در آزمون بی ثباتی عاطفی و گفتن به کارشناسان که در کودکی مورد آزار جنسی قرار گرفته است، برایش اجازه داده شد که به اردوگاه طالبان برود.
به گزارش تایمز، همچنین مشخص شد که این مرد سوابق جنایی دارد و قبلا از اختلال روانی رنج می برد. با تمام این اوصاف، MI6 مرد بیست و چند ساله را به روستای وزیرستان پاکستان فرستاد که پایگاه تروریستی طالبان و القاعده در آنجا مستقر است.
تصرف خانه‌های مقامات حکومت پیشین در پنجشیر توسط طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.01.2023
محروم ماندن کودکان از آموزش با جا به جایی جنگجویان گروه طالبان در مکتب های پنجشیر
این مرد به عنوان یک سرباز جهادی ظاهر شد و در نهایت وظیفه هولناک شستن اجساد تکه تکه شده اعضای طالبان قبل از اینکه دفن شوند، به او محول شد. او همچنین دید که چطور تمام خانواده متهم به جاسوسی برای امریکا سر بریده می شدند و او حتی مجبور شد سر بریده یک کودک را در آغوش بگیرد.
تاریخ دقیق این حوادث اعلام نشده است. این مرد به بریتانیا بازگشت و بنا به گزارش ها در وضعیت "استرس شدید" قرار داشت و از خشونت رنج می برد. او ناخواسته، فرزند خود را به طرز فاجعه کشت. هنگامی که او از پاکستان بازگشت، گزارش MI6 نشان داد که او استرس داشت و از بیاد آوردن سربریدن ها رنج می برد.
بر اساس اسنادی که اخیراً توسط The Times به دست آمده است، دکتر متوجه شد که وی قادر به انجام کارهای روزانه و حتی برقراری ارتباط عادی نیست. با این همه او را دو باره به میدان فرستادند و او تشویش روحی بیشتر بدست آورد. او همچنین توسط استخبارات پاکستان شکنجه شد، زیرا آنها مشکوک بودند که او ممکن است یکتن از جهادی ها باشد. زمانی که او به دلیل کشتن فرزندش دستگیر شد، پس از اینکه ادعا کرد صداها را می‌شنود به یک دارلمجانین منتقل شد.
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2022
پنج شهروند بریتانیا از بند طالبان رها شدند
مکان و نام این جاسوس اعلام نشده است و محکمه وی اخیرا به صورت مخفیانه برگزار شد. او به قتل اعتراف کرد، اما او را به حمله عصبی و حملات روانی متهم کردند. جنبه مرض روانی توسط هیئت منصفه پذیرفته شد، اما به هر حال او را مقصر تشخیص دادند. در صحبت با تایمز، مردی که وکالت این جاسوس را در محکمه داشت، لیام کاتری از وکلا مری مونسون بود.
او گفت: "سرویس‌های امنیتی در قبال تصمیم‌گیری‌های که شواهد نشان می‌دهد رفاه او و اطرافیانش کاملاً نادیده گرفته شده، پاسخگو نبوده‌اند. او فردی فوق العاده آسیب پذیر بود و فرزندش در آسیب پذیرترین شرایط قرار داشت. شرایط که در صورت اتخاذ تدابیر سخت گیرانه تر می شد از آن جلوگیری کرد.
او وظیفه خود را انجام داد و دیگر کارفرمایان خود را اذیت نکرد. "از او استفاده شد." سخنگوی دولت گفت: این یک اصل دیرینه است که دولت ادعاها، یا گمانه زنی ها درباره فعالیت سازمان های اطلاعاتی بریتانیا را نه تایید می کند و نه رد می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала