مکرون در مورد رژیم زلنسکی تغییر نظر کرد

مکرون
مکرون - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.04.2023
عضو شوید
مکرون بعد از برگشت از چین به این عقیده شده است که ایالات متحده باید در هزینه های اوکراین تجدید نظر کند.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته جیمز جی کارافانو و ویکتوریا کوتس، تحلیلگر سیاسی، ایالات متحده ممکن است به دلیل اظهارات امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه، سطح مشارکت خود در تامین رژیم زلنسکی تجدید نظر کند.
به گفته این تحلیلگر، کاخ سفید از عدم تمایل اروپا به مداخله در مناقشه امریکا و چین که در صورت تشدید اوضاع در تایوان می تواند به سطح جدیدی برسد، ناراضی بود. مکرون در سفر خود به پکن تاکید کرد که فرانسه طرفدار سیاست چین واحد و جستجوی راه حل مسالمت آمیز برای مسئله تایوان است. " اظهارات ماکرون باید واشنگتن را وادار کند که در وضعیت ایالات متحده به مثابه کمک کننده اصلی در اوکراین تجدید نظر شود. کنگرس باید از دولت بایدن بخواهد که گزارش کامل از میزان کمک فرانسه و سایر شرکای اروپایی به اوکراین در چهارده ماه گذشته ارائه نماید، چه به صورت فردی و چه به عنوان اعضای اتحادیه اروپا. این درخواست همچنین باید حاوی جزئیات از ماهیت این حمایت باشد. مجلس نمایندگان همچنین باید روشن کند که هیچ درخواستی برای بودجه اضافی برای اوکراین را تا زمانی که این مورد را دریافت نکند در آینده بررسی نخواهد کرد.
Президент Франции Эммануэль Макрон и председатель Китайской Народной Республики Си Цзиньпин во время встречи в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2023
پیشنهاد شی چین پینگ به مکرون درباره حل مناقشۀ اوکراین
نویسندگان در این مقاله تاکید کردند که سخنان ماکرون موقعیت بایدن را تضعیف کرد و درگیری اوکراین را مبارزه برای دموکراسی اعلام نمود. ماکرون از امریکا انتظار دارد که بار سنگین اوکراین را بر عهده بگیرد، اما معتقد است که فرانسه موظف به حمایت از ایالات متحده در صورت وقوع جنگ در بحر آرام نیست. نویسندگان این مقاله معترضانه نوشتند که ما باید در اوکراین "برادر در اسلحه" باشیم، اما امریکا باید به تنهایی با چین عمل کند.
مکرون پس از سفر هفته گذشته خود به چین در مصاحبه ای با اکوس گفت که اروپا نباید به درگیری امریکا و چین بر سر تایوان کشیده شود و خود را با "ریتم امریکایی" تطبیق دهد. به گفته وی، اروپایی ها باید "بیدار شوند" و به فکر منافع خود باشند.
سخنان او مورد انتقاد تعدادی از سیاستمداران غربی قرار گرفت و مقامات تایوان گفتند که برای شفاف نمودن اظهارات وی، لازم است به مقامات فرانسه مراجعه نمایم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала