هند در آستانه نشست سازمان ملل در مورد افغانستان در دوحه "نگاه مثبت" دارد

© PhotoExternal Affairs Minister S Jaishankar
External Affairs Minister S Jaishankar - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.04.2023
عضو شوید
آقای جایشانکار وزیر امور خارجه هند گفت که این کشور به نشست فرستادگان ویژه در مورد افغانستان که ماه آینده در دوحه برگزار می شود، نگاه "مثبت" دارد.
به گزارش اسپوتنیک، سوبر امانیام جایشانکار، وزیر امور خارجه هند روز پنجشنبه گفت که هند به نشست فرستادگان ویژه در مورد افغانستان که ماه آینده به میزبانی آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در دوحه برگزار می شود، نگاه "مثبت" دارد.
گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، میزبان این نشست در روزهای اول و دوم ماه مه در دوحه خواهد بود.
اقا جایشانکار در پاسخ به سوال در مورد اینکه آیا هند در این جلسه شرکت خواهد کرد گفت: ما در حال بررسی آن هستیم. ما به طور مثبت به آن نگاه می کنیم، اما من حدس می‌زنم که به زمان نزدیک‌تر تماس بگیریم، اما در حال بررسی آن هستیم.
استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت که "هدف از نشست گروه کوچک، تقویت مجدد تعامل بین المللی توانایی اهداف مشترک برای یک راه بادوام رو به پیشرفت در مورد وضعیت افغانستان است."
زنان حامی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.04.2023
آخرین حمله به حقوق زنان توسط طالبان؛ زنان در روزهای عید دسته جمعی بیرون نروند
دبیرکل گفت و همچنان معتقد است که "پیشبرد رویکردی مبتنی بر عمل گرایی و اصول، همراه با صبر استراتژیک و شناسایی پارامترهای تعامل خلاقانه، انعطاف پذیر، اصولی و سازنده، اولویتی فوری است."
آقای دوجاریک گفت: "هدف او این است که مذاکراتی که پشت درهای بسته برگزار می‌شود، بتواند به اجماع بیشتر در مورد چالش‌های پیش رو کمک کند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала