سه عضو طالبان در تخار یکدیگر را کشتند

طوره خان عضو طالبان در تخار
طوره خان عضو طالبان در تخار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.04.2023
عضو شوید
سه عضو طالبان در پی یک درگیری بین خودی در تخار کشته شدند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از اطلاعات روز، منابع امنیتی طالبان در ولایت تخار تأیید می‌کنند که سه عضو نظامی این گروه در یک درگیری خودی کشته شده‌اند.
یک منبع معتبر امنیتی در ولسوالی درقد ولایت تخار گفت که این درگیری حوالی ساعت ۹:۰۰ صبح روز گذشته (جمعه، ۱ ثور) در منطقه‌ی "اکبرخان" در نقطه مرزی ولسوالی‌های درقد و خواجه‌بهاءالدین این ولایت رخ داده است.
به‌گفته‌ی این منبع، گفت‌وگوی طوره خان، معاون تروریسم طالبان در ولسوالی درقد با سربازان تحت امرش در یک مسجد بر سر رخصتی عید به تنش و درگیری میان طرفین انجامیده است.
منبع افزود هنگامی که سربازان تحت امر طوره خان بدون اجازه‌ی او قصد رفتن به رخصتی را داشته، طوره خان بر یک سرباز و سرباز دیگری بر طوره خان شلیک کرده است.
طبق اظهارات منبع، در این درگیری سه عضو نظامی طالبان به‌شمول طوره خان کشته شده‌اند.
ملا هدایت الله بدری - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2023
بی اعتمادی میان گروهی؛ رهبر طالبان برای بانک مرکزی رئیس جدید تعیین کرد
او از دو نظامی کشته‌شده‌ی دیگر به نام‌های امین‌الله و عبدالولی یاد کرد. هر سه فرد کشته‌شده باشندگان روستای "طاهری‌ها"ی ولسوالی درقد بودند.
مسئولان امنیتی طالبان در تخار با گذشت دو روز، در مورد انگیزه‌ی این درگیری چیزی نگفته و کشته‌شدن سه عضو این گروه را نیز به‌صورت رسمی تأیید یا رد نکرده‌اند.
درگیری خودی طالبان بارها در ولایات مختلف گزارش شده است. در ماه حوت سال گذشته آمر انرژی هسته‌ای طالبان در ولایت بامیان در یک درگیری خودی در دفتر کارش کشته شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала