تلفات لغزش زمین در گذرگاه مرزی افغانستان و پاکستان به هشت نفر افزایش یافت

© Photo / Tolonewsلغزش زمین در منطقه مرکزی خیبر پختونخواه
لغزش زمین در منطقه مرکزی خیبر پختونخواه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.04.2023
عضو شوید
تلفات لغزش زمین در گذرگاه مرزی افغانستان و پاکستان به هشت نفر افزایش یافت که در بین کشته شدگان 5 تن آنان باشندگان افغانستان هستند.
لغزش زمین پیش از سحرگاه روز سه‌شنبه به پاسگاه مرزی تورخم، شلوغ‌ترین نقطه تجاری و ترانزیتی بین دو کشور، در حالی که بیش از 100 کامیون در انتظار عبور بودند، رخ داد.
بلال فیضی، سخنگوی سرویس‌های نجات پاکستان، گفت: "تاکنون ما هفت جسد را پیدا کرده‌ایم." وی افزود که "عملیات برای بیرون آوردن جسد هشتم" از آوار ادامه دارد.
در این حادثه در استان خیبر پختونخوا در شمال غربی پاکستان، در مجموع 20 کامیون مدفون شدند که سرویس‌های امدادی ابتدا دو کشته را گزارش کردند.
شدت این سرسره در حدود 120 متری (130 یارد) گذرگاه مرزی اصلی برخورد کرد و باعث آتش سوزی شد زیرا رانندگان در حال پختن غذا روی اجاق گاز قبل از روزه داری در ماه مبارک رمضان بودند.
فیضی گفت: کارگران ما به جسد هشتم نزدیک هستند، می توانند آن را ببینند. 60 درصد آوارها را برداشته بودیم، اما دیروز لغزش زمین دیگری در همان منطقه رخ داد و به همین دلیل عملیات نجات به تاخیر افتاد.
عبدالنصیر خان معاون کمیساریای ولسوالی آمار کشته شدگان را تایید کرد و گفت که ترافیک جاده ها از روز پنجشنبه از سر گرفته شده است.
علت لغزش زمین بلافاصله پس از آن مشخص نشد، اما یکی از مقامات روز سه‌شنبه گفت که ماشین‌های سنگین ماه‌ها در یک پروژه توسعه در تپه‌های اطراف پاسگاه مرزی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.
این مقام گفت که باران سیل آسا در شب نیز ممکن است در این امر نقش داشته باشد.
طلوع نیوز در توییتی از اینکه 5 تن از کشته شدگان شهروندان افغانستان هستند خبر داد.
سقوط یک طیاره نظامی پاکستان در ایالت خیبر پختونخواه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.02.2020
سقوط یک طیاره نظامی پاکستان در ایالت خیبر پختونخواه
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала