کیف قصد داشت در سوریه قوای روسیه را مورد هدف قرار دهد

© Fotolia / aviavladاوکراین
اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2023
عضو شوید
گزارشات حاکی از آن است که کیف حمله به قوای روسیه در سوریه با کمک کُردها طرح ریزی کرده بود.
به گزارش اسپوتنیک، واشنگتن پست با استناد به یک سند اطلاعاتی ایالات متحده گزارش داد که اطلاعات نظامی اوکراین ظاهراً در حال آماده سازی نقشه ها برای حمله به قوای مسلح روسیه در سوریه با کمک کردها بود، اما ولادیمیر زلنسکی در ماه دیسامبر دستور تعلیق برنامه ریزی را صادر کرد.
در این سند آماده است که ظاهراً ترکیه از این برنامه‌ اطلاع داشته است و مقامات ترکیه "به دنبال اجتناب از حمله تلافی جویانه" بودند و به اوکراین پیشنهاد کردند که حملات را از مناطق کردنشین سازماندهی کند و نه از مناطقی در شمال و شمال غربی که تحت کنترل گروه‌های دیگر است. توسط انکاره حمایت می شود.
Боевики ДАИШ в Сирии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.11.2022
امکان نبرد بین تروریستهای سوریه با روسیه در اوکراین
یک منبع با استناد به یک سند اطلاعاتی ایالات متحده گزارش داد که اطلاعات نظامی اوکراین ظاهراً در حال آماده سازی نقشه های برای حمله به قوای روسیه در سوریه با کمک کردها بود، اما ولودیمیر زلنسکی در ماه دسامبر دستور تعلیق برنامه ریزی را صادر کرد.
این روزنامه خاطرنشان می کند که ظاهراً این حملات برای وادار کردن روسیه به متحمل ضرر و زیان و احتمالاً مجبور کردن آن به استفاده مجدد از منابع طراحی شده است.
به گفته این نشریه، این سند که در مکان‌های با علایم HCS-P مشخص شده است، به این معنی که برخی از اطلاعات از منابع انسانی به‌دست آمده است، جزئیات را نشان می‌دهد که چگونه اعضای اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع اوکراین می‌توانند حملاتی را طراحی کنند که می‌تواند از دخالت جلوگیری کند.
این روزنامه همچنین می نویسد که در این سند آمده است که اوکراین ظاهراً آموزش نمایندگان ائتلاف کرد "قوای سوریه دموکراتیک" را برای حمله به اهداف روسیه و انجام "اقدامات مستقیم" نامشخص همراه با حملات طیارات بدون سرنشین در نظر گرفته است.
فرهاد شامی، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه گفت که اسناد مربوط به نیروهای ائتلاف "جعلی" است و نیروهای دموکراتیک سوریه "هرگز طرف" درگیری اوکراین نبوده اند.
گفته شده است که یک کمپین حملات "مشروط" اوکراینی ممکن است به نظر برسد، که بر اساس احتمال واکنش روسیه را برانگیزد: حملات به اهداف در نزدیکی دمشق و سواحل سوریه به مثابه خطرناک ترین حملات در نظر گرفته می شود. . این سند همچنین ادعا می کند که میدان نبرد سوریه "فرصت های انکار" را برای اوکراین فراهم می کند، زیرا این حملات را می توان به گروه های محلی نسبت داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала