در اولین روز عید فطر در سودان حدود 60 نفر کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند

© AFP 2023Столб дыма над зданиями возле аэропорта в Хартуме, Судан 19 апреля 2023 года
Столб дыма над зданиями возле аэропорта в Хартуме, Судан 19 апреля 2023 года - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2023
عضو شوید
هیثم محمد ابراهیم وزیر بهداشت سودان به شبکه تلویزیونی الشرق گفت در اولین روز از تعطیلات مسلمانان عید فطر که روز جمعه در سودان برگزار می شود، حدود 60 نفر کشته و بیش از 200 نفر زخمی شدند.
به گزارش اسپوتنیک، در حال حاضر درگیری‌های مسلحانه در چهار ولایت سودان و بیشتر از همه در خارطوم در جریان است. بیمارستان‌ها در خارطوم بیشترین ضربه را خوردند، در ولایت‌های دیگر اوضاع آرام‌تر است. در روز اول تعطیلات، 59 نفر کشته و بیش از 200 نفر کشته شدند. مجروح شده است."
در مجموع، طبق آمار وزارت بهداشت سودان، تقریباً در یک هفته از درگیری 3.5 هزار نفر زخمی شده اند.
با این حال وی خاطرنشان کرد: اکثر بیماران موفق شدند از خارطوم به بیمارستان ها در مکان های امن تر منتقل شوند.
به گفته رئیس وزارت بهداشت، سیستم بهداشت و درمان سودان در وضعیت فاجعه باری قرار دارد، 43 بیمارستان از 130 بیمارستان در خارطوم به طور کامل تخریب شده است، یک منبع استراتژیک دارویی در جنوب منطقه دارفور در غرب این کشور سوخت.
نبرد در سودان از 15 آپریل بین نیروهای واکنش سریع (RRF) به فرماندهی محمد حمدان داگلو و ارتش عادی در جریان است. نیروهای متخاصم در سودان در حال تبادل اظهارات متناقض در مورد موفقیت های نظامی و کنترل تاسیسات هستند و جنگ اطلاعاتی گسترده ای را در رسانه ها و شبکه های اجتماعی راه اندازی می کنند. روز جمعه هر دو طرف به مناسبت عید سعید فطر آتش بس اعلام کردند. ارتش آماده است آن را به مدت سه روز و SBR - 72 ساعت نگه دارد.
Верующие собираются в аэропорту Ндоло на Святую мессу с Папой Франциском в Киншасе, Конго - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.04.2023
آتش بس در سودان به دلیل عید سعید فطر
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала