پیام جبهۀ آزادی افغانستان به مناسبت عید سعید فطر/ سپاسگزاری از پشتیبانی شهروندان افغانستان

© Freedom Frontاعلام موجودیت چریک های جبهه آزادی در فاریاب
اعلام موجودیت چریک های جبهه آزادی در فاریاب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2023
عضو شوید
جبهه آزادی به مناسبت عید سعید فطر پیامی را منتشر کرده و از شهروندان افغانستان برای پشتیبانی و همدلی به خاطر جان باختن هفت تن از نیروهای این جبهه ابراز سپاسگزاری کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه آزادی با نشر پیام عیدی از شهروندان افغانستان به خاطر پشتیبانی از این جبهه سپاسگزاری کرده نوشته است: "عید سعید فطر امسال، در شرایطی فرا رسیده است که هفت تن از سنگرداران با صلابت جبهۀ آزادی افغانستان در دهۀ سوم ماه مبارک رمضان در مصاف با طالبان سفاک به شهادت رسیده اند. جبهه آزادی افغانستان یکبار دیگر از همدلی و حمایت گسترده طیف های مختلف جامعه سپاسگزاری مینماید".
متن کامل پیام جبهه آزادی:
بنام پروردگار دانا و توانا
هموطنان عزیز گرامی! جبهه آزادی افغانستان فرارسیدن عید سعید فطر را به همه مسلمانان جهان به ویژه به ملت شریف و آزادیخواه افغانستان تبریک عرض میدارد. از خداوند مهربان استدعا دارد تا مبارزان راه عدالت و آزادی را در راستای رسیدن به هدف متعالی شان که همانا ایجاد جامعه مبتنی بر حق رأی و کرامت انسانی است، یاری رساند.
عید سعید فطر امسال، در شرایطی فرا رسیده است که هفت تن از سنگرداران با صلابت جبهۀ آزادی افغانستان در دهۀ سوم ماه مبارک رمضان در مصاف با طالبان سفاک به شهادت رسیده اند. جبهه آزادی افغانستان یکبار دیگر از همدلی و حمایت گسترده طیف های مختلف جامعه سپاسگزاری مینماید.
در روزهای پسین، شهروندان کشور در 38 شهر مختلف دنیا با برگزاری نماز جنازۀ غیابی، ختم قرآنکریم، شمع افروزی، برگزاری محافل یادبود، سرودن اشعار و تولید آثار دیداری و شنیداری؛ از مبارزات فرزندان شان در صفوف جبهه آزادی قدردانی به عمل آوردند. برگزاری چنین برنامه ها در کنار یادبود از شهدای جبهه آزادی، پیام واضحی به طالبان مزدور و وحشی دال بر بیزاری مردم از آنان دارد. این مهم همچنان نمایانگر حمایت سرتاسری مردم افغانستان از مبارزه و مقاومت مسلحانه علیه رژیم خونخوار طالبان بوده و پوشالی بودن تلاش های استحکام طالبان توسط اجانب را مبرهن ساخته است.
جبهه آزادی افغانستان پیام واضح و روشن حمایت قاطع شما مردم قهرمان و آزاده را دریافته و با پشت‌گرمی به شما مردم غرور آفرین اطمینان میدهد که تا تحقق آزادی سرزمین ما از شر رژیم سیاه طالب، تحقق عدالت و ایجاد جامعه مبتنی بر حق رأی و کرامت انسانی همه شهروندان بدون در نظرداشت قوم، مذهب، زبان و جنسیت؛ کوتاه نمی آید.
هم میهنان عدالت پسند!
جبهه آزادی در حالی که حامی راه حل سیاسی غرض عبور از منجلاب جاری در کشور است، شرایط رسیدن به چنین امری را در خلع سلاح کامل تمامی طرف های درگیر زیر نظارت معنادار سازمان ملل متحد، سپردن قدرت سیاسی به اداره عبوری بی طرف، برگزاری مجلس موسسان/لویه جرگه غرض تدون قانون اساسی جدید و قابل قبول برای همه اقشار جامعه که ضامن انتخابات و تقسیم عادلانه قدرت سیاسی به شکل عمودی و افقی باشد، و برابری همه شهروندان در برابر قانون؛ میداند.
از آنجایی که تحقق شرایط بالا به عنوان اصول خدشه ناپذیر مبارزاتی جبهه آزادی افغانستان در تضاد با ذات و منطق وجودی گروه جانی طالبان میباشد، جبهه آزادی با تداوم مبارزه مسلحانه خویش، از هرنوع مبارزه سیاسی، مدنی و به ویژه مبارزات بی‌بدیل زنان و دختران افغانستان علیه رژیم خودکامه طالبان به صورت قاطعانه و بدون قید و شرطی حمایت می کند.
طالبان تمامی راه های مسالمت آمیز رسیدن به یک توافق جمعی را بسته اند و اعتبار از آغاز توطئه آمیز سلطه غاصبانه شان تا به امروز ثابت کرده اند که این گروه تمامی فرصت‌ها و زمنیه های همگرایی و حل مسالمت آمیز مسایل ملی را از کف تمامی نیرو های سیاسی و اجتماعی ربود و نه تنها هیچ تمکینی به مطالبات برحق مردم افغانستان نداشته بلکه روز تا روز بر رنج های مردم افزوده و ماهیت تروریستی خود را آشکار تر ساخته است.
جبهه آزادی انسجام، همسویی و همگرایی تمامی نیروهای ضد طالبان در تمامی سطوح را یک ضرورت جدی و فوری می داند. فعالیت های مدنی و سیاسی ای که به نیت و انگیزه آزادی، برابری و تحقق عدالت اجتماعی در کشور ما انجام میشود را به دیدۀ قدر می‌نگرد. اما این جبهه با تحلیلی که از وضعیت کنونی و چشم انداز آینده دارد، مبارزات مسلحانه علیه سلطۀ غاصبانۀ طالبان در کشور را موثرترین راه‌کار مبارزاتی علیه این گروه سفاک، میداند.
مردم شرافتمند افغانستان،
ما میدانیم که لابی های داخلی، منطقه‌ای و جهانی طالبان دست از تلاش مذبوحانه غرض رسمیت یابی و سفید نمایی این گروه شریر به عنوان ساختار مسلط بر افغانستان، به بهانۀ خراب تر شدن وضعیت بشری، اقتصاد و آسیب های رو به افزایش اجتماعی، که در حقیقت معلول سلطۀ استبدادی این گروه مزدور بر افغانستان است، نکشیده اند. اما به یقین میتوان گفت که دیر نخواهد پایید تا جهان به ماهیت واقعی و تروریستی این گروه جانی پی برده و یک بار دیگر به این واقعیت اذعان خواهد کرد که مردم افغانستان سزاوار زندگی زیر سلطۀ این گروه قرون وسطایی و کور دل نیست.
همان‌گونه که تمامی ملت های متمدن وبا ثبات امروزی، در گذشته های دور یا نزدیک برای آزادی و رهایی جنگیده، قربانی داده و سرانجام با اتکا به اصل عدالت و آزادی به یک توافق جمعی عادلانه و مورد توافق همه رسیده اند، مبارزات خستگی ناپذیر مبارزان آزادی در کشور ما نیز قطعاً و حتماً ما را به سرمنزل مقصود که همانا داشتن کشوری آزاد، مردمی مرفه و بهرمند از حقوق و آزادی های مدنی و شهروندی شان است، خواهد رساند. تپیدن و تقلا و احساس درد شهدای آزادی در هفته های اخیر در رگ رگ جامعه و مردم ما در سرتاسر جهان محکم ترین دلیل برای اثبات این مدعای ماست.
ما اعلام می‌کنیم که تک تک مبارزان جبهه آزادی، ناگزیری ها و دشواری های کنونی مبارزه با نظام جور امارت خود خوانده و ظالمانه طالبان را می دانند و راه مبارزه را با آگاهی از تمامی پیام ها و پیامد های آن بر می‌گزینند، آنها به کدام آجندای پنهان گروه های ایدیولوژیک، قومی یا شبکه های فساد و تاراج‌گران نظام گذشته، سازمان های استخباراتی و نظام های سلطه و ثروت جهانی نه، بلکه برای آزادی سرزمین شان از چنگال گروه ظالم و غاصب طالبان می‌جنگند و مبارزه میکنند که در نتیجۀ به توطئه بین المللی و خیانت زبونانۀ رهبری نظام گذشته، بر کشور شان مسلط شده است.
ما با ملت آزاده و رنجدیده افغانستان تعهد بسته ایم که با اعتقاد به آزادی، عدالت اجتماعی، مردمسالاری به مبارزات مان ادامه خواهیم داد. ما معتقدیم که جامعه بدون حضور معنا دار و همه جانبه زنان در تمامی عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی افغانستان به رفاه و توسعه نمی رسد. هیچ نظام سیاسی بدون تامین عدالت به معنای واقعی کلمه و بدون مشارکت و حس مالکیت فرد فرد شهروندان افغانستان پایدار نمی ماند. عدالت وعدۀ خداوند است و تحقق آن بدست فرزندان پاکباز سرزمین ما حتمی است.
یادآوری می کنیم، که بیش از یک هفته پیش هفت تن از نیروهای جبهه آزادی در درگیری با جنگجویان گروه طالبان جان باختند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала