فرمانده عملیات‌های ویژه ای ارتش پیشین به دبیرکُل سازمان ملل: مانع لابی گری یوناما برای طالبان شوید

© Ministry of Defense  ۱۲۱۵ تن از سپاه عملیات های ویژه فارغ شدند 
 ۱۲۱۵ تن از سپاه عملیات های ویژه فارغ شدند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2023
عضو شوید
فرمانده عملیات‌های ویژه ای ارتش پیشین افغانستان نوشته است، که سازمان ملل باید دفتر هیأت معاونت این سازمان (یوناما) را باید مورد بازپرس قرار دهد.
به گزارش اسپوتنیک، فرید احمدی، فرمانده عملیات‌های خاص ارتش پیشین افغانستان در تویتی خطاب به دبیرکُل سازمان ملل گفته است، که آنان باید مانع لابی یوناما برای طالبان شود و مانع سوء استفاده از بودجه این کشور برای منفعت گروه طالبان شود.
فرمانده عملیات‌های خاص ارتش پیشین افغانستان نوشته است، که سازمان ملل باید دفتر هیأت معاونت این سازمان (یوناما) را باید مورد بازپرس قرار دهد.
احمدی در پیوند به سخنان پسین توماس وست، نماینده ویژه امریکا در افغانستان افزوده است: "توماس وست یا بی‌معلومات است ویا عمدا با مشروعیت‌بخشیدن گروه طالبان، با مردم افغانستان دشمنی می‌کند".
به گفته او: "این صلاحیت خارجی‌ها نیست، که برای افغانستان تصمیم‌های اساسی گیرد".
فرمانده عملیات‌های خاص ارتش پیشین افغانستان با اشاره به نبردهای نظامی علیه طالبان در اکثر ولایت‌ها تاکید کرده است، که آنانی که در میدان مبارزه در برابر گروه طالب قربانی میدهند "بدنه اصلی نظام سیاسی" آینده ای کشور هستند و این حق آنان است که درباره ای سرنوشت خود تصمیم گیرند.
پیش از این، امینه محمد معاون دبیرکل سازمان ملل متحد گفته بود، به‌ رسمیت شناختن طالبان، آنان را مسئولیت‌پذیر می‌سازد.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در یک معامله پیچیده با امریکا بدون درگیری در 15 اگوست سال 2021 یکبار دیگر بر افغانستان چیره شد و پس از آن بیش از 5 میلیون شهروند افغانستان آواره شدند و گروه طالبان دستورهای سختگیرانه ای به ویژه در برابر بانوان افغانستان به اجرا گذاشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала