سفیر سودان در مسکو: سودان دائما با روسیه در تماس است

© AFP 2023Люди бегут у машины в Хартуме
Люди бегут у машины в Хартуме   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2023
عضو شوید
سفیر سودان در مسکو میگوید ارتش سودان قادر به عادی سازی اوضاع در این کشور است.
به گزارش اسپوتنیک، محمد سراج سفیر سودان در یک کنفرانس مطبوعاتی در گروه رسانه‌ای "راسیا سیگودنیا" در پاسخ به این سوال که آیا این کشور به کمک خارجی نیاز دارد یا خیر، گفت: ارتش سودان قادر است وضعیت این کشور را به حالت عادی بازگرداند، آنچه در حال رخ دادن است، موضوع داخلی کشور است.
وی ادامه داد: "مایلم تأیید کنم و همانطور که وزارت خارجه سودان در بیانیه رسمی خود تأیید کرد، آنچه در سودان اتفاق می‌افتد یک موضوع داخلی سودان است. ارتش سودان در اختیارات و وظایف خود قادر به بازگردانی وضعیت عادی در سودان شده است."
سفیر روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی که توسط گروه رسانه ای "راسیا سیگودنیا" سازماندهی شد، گفت: "روسیه کشوری دوست برای ما است، بنابراین ما از همان ابتدای توسعه رویدادها در شنبه گذشته با وزارت خارجه روسیه در تماس مستقیم بودیم".
Повстанцы-оппозиционеры во время военных учений на базе в Южном Судане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2023
چه عوامل باعث قیام نظامی در سودان شد؟
وی تاکید کرد که تماس ها با میخائیل بوگدانوف، نماینده ویژه رئیس جمهور فدراسیون روسیه، معاون وزیر امور خارجه روسیه ادامه دارد.
سفیر افزود: "من به او اطمینان دادم که ارتش ما حرفه ای کار می کند تا از تلفات زیادی جلوگیری کند. پیش از این یک منبع دیپلماتیک به ریانووستی گفته بود که تماس با سفیر سودان در فدراسیون روسیه در مورد وضعیت این کشور به صورت روزانه ادامه دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала