- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

تلاش ارتش اوکراین برای گریز از آرتموفسک

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Бойцы ЧВК "Вагнер" в центре Артемовска
Бойцы ЧВК Вагнер в центре Артемовска - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2023
عضو شوید
مشاور سرپرست ریاست جمهوری دونتسک از تلاش نیروهای مسلح اوکراین برای گریز از آرتموفسک یا تسلیم شدن خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، یانگ گاگین، مشاور سرپرست موقت جمهوری خلق دونتسک گفت: گروه‌های کوچکی از سربازان اوکراینی سعی می‌کنند از آرتموفسک بگریزند و یا تسلیم شوند.
او گفت: "دشمن هر روز متحمل خسارات هنگفتی می شود، آنها به سوی حومه غربی رانده می شوند، جایی که عملا جنگ افزار وجود ندارد، جاده ها توسط توپخانه ما شلیک می شود. این در مورد چرخش سربازان و خروج زخمیان نیز صدق می کند. پادگان اوکراین عملا محکوم به فنا است. اکنون پیشینه هایی وجود دارد که آنها در گروه های کوچک می گریزند و کسانی هستند که تسلیم می شوند و سعی می کنند از شهر بگریزند".
گاگین یادآور شد، که اکنون نزدیک به 90 درصد از خاک آرتموفسک زیر کنترل نیروهای روسیه است. مشاور سرپرست این جمهوری افزود، در عین حال، هنوز نمی توان در مورد عقب نشینی سیستماتیک نیروهای مسلح اوکراین صحبت کرد.
درباره ای میزان تخریب شهر، به گفته این مقام مسئول، این درصد تنها پس از آزادسازی کامل آن قابل برآورد است. او تاکید کرد که ارتش اوکراین با عقب نشینی، به عمد زیرساخت ها را تخریب می کند.
یادآوری می کنیم، که آرتموفسک در شمال گورلوفکا قرار دارد. این یک مرکز حمل و نقل مهم برای تامین تجهیزات گروه اوکراینی در دونباس است. بیش از شش ماه است که نبردهای شدید برای شهرک سازی در جریان است. روز قبل، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که جوخه‌های هجومی به کنترل محلات در شمال غرب، مرکز و جنوب غربی شهر ادامه می‌دهند و یگان‌های هوابرد از حومه شمالی و جنوبی آن را بسته کردند. تلفات روزانه نیروهای مسلح اوکراین در این مسیر به صدها سرباز می رسد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала