کی‌یف از غرب خواستار تحویل فوری راکت های ضد هوایی شد

© AP Photo / Efrem LukatskyКрест монастырского комплекса Киево-Печерской лавры на фоне украинского государственного флага и монумента "Родина-мать" в Киеве. Архивное фото
Крест монастырского комплекса Киево-Печерской лавры на фоне украинского государственного флага и монумента Родина-мать в Киеве. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2023
عضو شوید
فایننشال تایمز: کیف در نشستی در رامشتاین از غرب برای تحویل فوری راکت های ضد هوایی درخواست خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از مقامات آشنا با مقدمات این نشست می نویسد، کی‌یف از غرب برای تحویل فوری راکت های ضد هوایی در نشست آتی گروه تماس در مورد اوکراین درخواست خواهد کرد.
نشست گروه تماس درباره اوکراین روز جمعه در پایگاه هوایی "رامشتاین" امریکا در آلمان برگزار می شود.
این نشریه می‌گوید: "اوکراین در نشستی با متحدان غربی در هفته جاری درخواست انتقال فوری راکت‌های ضدهوایی را خواهد داد، زیرا می‌ترسد کمبود شدید این جنگ افزار به روسیه اجازه بمباران‌های گسترده را بدهد."
همانطور که یک مقام اروپایی ناشناس خاطرنشان کرد، "موضوع سامانه های دفاع هوایی کوتاه برد به طور فزاینده ای توسط اوکراینی ها مطرح می شود."
فایننشال تایمز خاطرنشان می کند که در عین حال، غرب معتقد است که کی‌یف سیستم های دفاع هوایی کافی برای محافظت از قلمرو دارد.
یکی از مقامات غربی به نقل از این نشریه گفت: "ما هیچ خطری نمی بینیم که اوکراین برتری هوایی خود را از دست بدهد. اوکراین به اندازه کافی (سیستم های دفاع هوایی) برای محافظت از خود دارد."
На польской военной базе Моронг, где размещена батарея американских ракет противовоздушной обороны Patriot - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2023
سامانه ای دفاع ضد هوایی پاتریوت با راکت هایش وارد اوکراین شد
پیش از این، نسخه امریکایی وال استریت ژورنال با استناد به اسناد محرمانه پنتاگون گزارش داده بود که اوکراین ممکن است تا 13 آپریل راکت های سامانه های راکتی ضدهوایی (SAM) "بوک" را از دست بدهد و تا 3 می، راکت ها نیز ممکن است تمام شوند. همینطور حدود 40 بخش حیاتی سامانه‌های اس-300، از سامانه‌های پدافند هوایی بدون پوشش باقی خواهند ماند.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، گفت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، "شامل نه تنها تأمین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند. "
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала