واکنش‌ها به سخنان امینه: اگر خانواده ات در افغانستان می بود بازهم از این سخنان عجولانه می زدی

© Taliban Foreign Ministryامینه محمد در دیدار با متقی: من اینجا آمده ام تا پیام جامعه جهانی را به شما برسانم
امینه محمد در دیدار با متقی: من اینجا آمده ام تا پیام جامعه جهانی را به شما برسانم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2023
عضو شوید
معاون دبیرکُل سازمان ملل در دانشکده روابط عامه و بین‌الملل دانشگاه پرینستون گفته است، که "به رسمیت شناختن طالبان" به مسئولیت‌پذیری این گروه کمک می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، در ادامه واکنش‌ها به اظهارات امینه محمد، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد، مبنی بر برگزاری نشستی برای به رسمیت شناختن گروه طالبان، جنبش زنان برای صلح و آزادی مخالفتش را با این سخنان ابراز کرده است.
این جنبش‌ روز چهارشنبه، 30 حمل، با نشر اعلامیه‌ای سخنان پسین معاون دبیر کل سازمان ملل متحد را مخالف ارزش‌های حقوق‌ بشری، ماموریت اصلی این سازمان و نادیده گرفتن حقوق‌ نخستین زنان افغانستان دانسته است.
جنبش زنان برای صلح و آزادی با اشاره به حذف زنان از جامعه پس از چیرگی گروه طالبان بر افغانستان، امینه محمد را به سخنان عجولانه و غیرمسئولانه متهم کرده است.
در اعلامیه آمده است: "جنبش زنان برای صلح و آزادی ضمن ابراز نگرانی از این اظهارات از تمام جریان‌های فعال، شخصیت‌های ملی و بین‌المللی، جبهات، احزاب و جنبش‌های زنان می‌خواهد که موقف روشن و صریح خود را در قبال این موضوع اعلان کنند."
این جنبش همچنان از جریان‌های ملی و بین‌المللی خواسته است که نگذارند سران سازمان ملل متحد در برابر خواست‌های غیرانسانی رژیم آپارتاید جنسیتی طالبان تسلیم شده و زنان افغانستان را زنده به‌ گور کنند.
در همین حال، یک بانوی معترض دیگر به نام لیلا بسیم در پیوند نشست سازمان ملل که قرار است درباره ای اعطای به رسمیت شناختن گروه طالبان گفت و گو شود، می گوید: "این نشست جفای بزرگ در حق مردم افغانستان است، چون گروه طالبان قدرت را به زود گرفته اند".
بانوی دیگری به نام مینه رفیق فعال حقوق بانون خطاب به امینه محمد می گوید، که اگر خودت و اعضای خانواده ات در افغانستان زندگی می کردید، بازهم می خواستی گروه تروریستی طالبان را به رسمیت بشناسی؟
یادآوری می کنیم، که کارزار گسترده‌ای در نکوهش اظهارات اخیر امینه محمد در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала