مک‌کال: بلینکن درباره ای ارایه مدرک های در پیوند به بیرون شدن از افغانستان "سنگ‌اندازی" می‌کند

© AP Photo / Evan VucciПредседатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол беседует с журналистами в Нью-Йорке, США
Председатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол беседует с журналистами в Нью-Йорке, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2023
عضو شوید
رییس کمیته روابط خارجی مجلس امریکا، وزیر خارجه این کشور را به "سنگ‌اندازی" در مورد ارایه اسناد مربوط به خروج از افغانستان متهم کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، مایکل مک‌کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس امریکا، وزیر خارجه این کشور را به "سنگ‌اندازی" در مورد ارایه اسناد مربوط به خروج از افغانستان متهم کرده و افزوده که او هیچ نشانه‌ای مبنی بر رعایت ضرب‌الاجل برای احضاریه کنگره در این مورد نشان نداده است.
فاکس‌نیوز روز چهارشنبه، ۳۰ حمل، به نقل از آقای مک‌کال نوشته است: "اگر بلینکن از احضاریه تبعیت نکند، او را وارد دعوا می‌کند. صادقانه بگویم، من فکر می‌کنم که آن‌ها سعی دارند تا پایان دوره این کنگره در مورد این موضوع سنگ‌اندازی کنند."
وی همچنان افزوده است: "من قدرت فراخوانی دارم."
امتناع بلینکن از همکاری با این احضاریه در حالی صورت می‌گیرد که کمیته نظارت مجلس نماینده‌گان امریکا از چهارشنبه، مجموعه جلسات استماع خود را در مورد خروج از افغانستان آغاز خواهد کرد.
این در حالی است که پیش از این رییس کمیته روابط خارجی مجلس امریکا، تهدید کرده بود که اگر دولت به رهبری بایدن اسناد مربوط به خروج فاجعه‌بار از افغانستان را مخفی کند، احضار خواهد شد.
مجلس نماینده‌گان امریکا در حالی خواهان بازجویی از دولت بایدن می‌شود که پیش از این کانگرس ایالات‌ متحده خواهان وضاحت در مورد چگونه‌گی خروج غیرمسوولانه و فاجعه‌بار امریکا از افغانستان شده بود.
کارشناسان سیاسی معتقدند که بررسی‌ها در مورد نحوه بیرون شدن امریکا از افغانستان و تبعات پس از خروج، بر نتیجه انتخابات سال ۲۰۲۴ این کشور تاثیر مستقیم دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала