کلوپ ویدیو

ماکرون در سفر به شرق فرانسه هو شد + ویدیو

© Sputnik / Alexeï Vitvitski /  مراجعه به بانک تصاویر Emmanuel Macron
Emmanuel Macron - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.04.2023
عضو شوید
رئیس جمهور فرانسه هنگام سفرش به شرق کشورش هو شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از بی اف ام تی وی، معترضان امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه را در جریان سفرش به شرق این کشور هو کردند.
رئیس دولت فرانسه از صبح در آلزاس بوده و از کارخانه نجاری ماتیس بازدید کرد و پس از آن برای برقراری ارتباط با ساکنان کمون سلست هو شد.
ماکرون در اظهار نظر درباره اصلاحات بازنشستگی گفت: "هیچکس دوست ندارد دو سال بیشتر کار کند" و "لازم است دولت به جلو برود".
سخنان او با اشپیلاق و فریادهای بلند "فو!" از بین رفت. رئیس جمهور فرانسه پاسخ داد، که "این نخستین بار نیست که می شنود مردم از او شکایت می کنند" و افزود که او از این "بدتر هم دیده است".
وی در عین حال خاطرنشان کرد، که به برقراری تماس با فرانسوی ها ادامه خواهد داد.
جمعیت به سر دادن شعار "ماکرون کناره گیری" ادامه دادند. و آهنگ جلیقه زردها را بخوان که در جریان اعتراضات علیه اصلاحات محبوبیت بیشتری پیدا کرد: "ما اینجا هستیم، ما اینجا هستیم، حتی اگر ماکرون نخواهد!".
روز چهارشنبه، در جریان بازدید رئیس دولت، برق کارخانه ماتیس در ایالت بارز راین قطع شد. اتحادیه های کارگری اذعان کردند که این اقدام برنامه ریزی شده بود. عصر دوشنبه، در جریان سخنرانی تلویزیونی ماکرون، "راهپیمایی دیگ خالی" در بسیاری از شهرهای فرانسه برگزار شد: مردم به سالن‌های شهر رفتند و با قاشق در بشقاب ها را می‌کوبیدند و سخنرانی رئیس‌جمهور را تحریم می‌کردند.
در پاریس، لیون، رن، نانت و برخی شهرهای دیگر، راهپیمایی ها به تظاهرات خودجوش تبدیل شد، پولیس با گاز اشک آور آنها را متفرق کرد. شورای قانون اساسی فرانسه روز جمعه یک ماده کلیدی از لایحه اصلاح حقوق بازنشستگی را تصویب کرد که خواستار افزایش تدریجی سن بازنشستگی این کشور از 62 به 64 سال تا سال 2030 است. ماکرون شنبه شب این قانون را امضا کرد. پس از آن، اتحادیه های کارگری فرانسه خواستار یک اقدام اعتراضی "انحصاری و مردمی" در اول ماه می شدند.
الیزابت بورن نخست وزیر فرانسه در 16 مارچ از ماده 49.3 قانون اساسی برای تصویب لایحه ای برای افزایش سن بازنشستگی بدون رأی گیری در پارلمان استفاده کرد که اعتراضات گسترده ای را در این کشور برانگیخت. این تظاهرات با درگیری بین معترضان و پولیس، شورش، قتل عام و بازداشت همراه بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала