کیهان نورد ناسا: امریکا با روسیه و چین در برنامه ای پرواز به ماه فعال تر می توانست کار کند

© AP Photo / John RaouxАстронавты (слева направо) Виктор Гловер, Майкл Хопкинс, Шеннон Уокер и Соичи Ногучи перед стартом ракеты SpaceX Falcon 9
Астронавты (слева направо) Виктор Гловер, Майкл Хопкинс, Шеннон Уокер и Соичи Ногучи перед стартом ракеты SpaceX Falcon 9 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2023
عضو شوید
یک کیهان نورد ناسا گفته است، که ایالات متحده می توانست فعال تر با فدراسیون روسیه و چین در برنامه پرواز به ماه کار کند.
به گزارش اسپوتنیک، ویکتور گلوور، فضانورد ناسا در حاشیه سمپوزیوم فضایی جاری در کلرادو به اسپوتنیک گفت، که ایالات متحده می تواند با همکاری روسیه و چین در اجرای برنامه پرواز ماه فعالانه تر همکاری کند، اما این امر مستلزم اراده سیاسی از سوی رهبری همه کشورها است.
گلاور، که یکی از اعضای ماموریت سرنشین دار جدید ناسا برای گردش به دور ماه شده است، گفت: "ما می‌توانیم با چین کار کنیم. کنگره ما به ما نگفت که نمی‌توانیم کاری با چین انجام دهیم. ما فقط می‌توانیم کارهای خاصی انجام دهیم. کشور ما می‌تواند فعال‌تر با روسیه همکاری کند. در حال حاضر ما در ایستگاه فضایی بین‌المللی با آنها همکاری می‌کنیم. و این یکی از بهترین نمونه های روابط امریکا و روسیه است".
به گفته این کیهان نورد، گسترش چنین همکاری هایی مستلزم وجود اراده سیاسی در پایتخت های هر دو کشور و همچنین آگاهی از لزوم "جای دادن به یکدیگر" است - همانطور که خدمه فضاپیما انجام می دهند.
این کیهان نورد افزود: "در سطح من، ما برای یکدیگر جا باز می کنیم. سرگئی (کود-سورچکوف)، سرگئی (ریژیکوف)، سرگئی (پروکوپیف)، دیما (پتلین)، ایوان (واگنر) برخی از بهترین دوستان من هستند. و اگر رهبران ما می توانستند از ما یاد بگیرند، فکر می‌کنم ما فرصتی برای انجام آن خواهیم داش".
گلاور تاکید کرد، که کلید ماموریت اکتشاف فضایی را همکاری مردم برای حل مشکلات پیچیده با هم می داند. "اما این نیاز به رهبری دارد. ناسا و ایالات متحده با دادن فرصت به سایر کشورها برای همکاری با ما رهبری نشان می دهند. ناسا می تواند 4 نفر را در سفینه ای فضای داشته باشد، اما ما این کار را نمی کنیم، بلکه به کانادا مکان می دهیم. این بدان معناست که گاهی اوقات ما باید چیزی بدهیم تا با هم کار کنیم".
Президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган выступает на пресс-конференции во время саммита G20 на Бали - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2023
ترکیه ماهواره رصدی داخلی را به مدار پرتاب می کند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала