کارشناس سیاسی سودانی: در سودان اکنون جنگ تمام عیار در جریان است

© AFP 2023Горящее здание в Хартуме
Горящее здание в Хартуме  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2023
عضو شوید
کارشناس سیاسی سودانی درباره درگیری ها در این کشور گفت، که در سودان اکنون تنها یک بحران نیست، بلکه یک جنگ تمام عیار است که تهدیدی جدی به همراه دارد.
به گزارش اسپوتنیک، عواد الا نوایی، روزنامه‌نگار و دانشمند سیاسی سودانی، درباره آخرین تحولات سودان در پس‌زمینه تشدید اختلافات بین ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع (RRF) به اسپوتنیک عربی گفت: "صحبت از فروپاشی دولت سودان اشتباه است، زیرا در کشور ما نه چارچوب قانونی کافی وجود دارد و نه حتی قانون اساسی. این وضعیت با وجود مشکلات اقتصادی فراوان و مهاجرت جمعیت پیچیده تر می شود. در سودان اکنون فقط یک بحران نیست، بلکه یک جنگ تمام عیار است که تهدیدی جدی به همراه دارد. در این درگیری علاوه بر شرکت کنندگان مستقیم، "گروه چهارجانبه" سازمان ملل نیز درگیر است که به هر طریق ممکن نیروهای نظامی را تحریک می کند".
او درباره گفت و گوی پسین بلینکن با داگالو [رئیس RRF] گفت: "این تعجب آور نیست، زیرا همکاری فعالی با کشورهای دیگر از جمله ایالات متحده وجود دارد. مداخله مستقیم واشنگتن می تواند امنیت را در این کشور و در کل منطقه تضعیف کند. با این حال، محرک‌های اصلی بحران از همان ابتدا بریتانیا، ایالات متحده، امارات و عربستان سعودی - به اصطلاح "چهارعه" بودند".
او افزود: "سودان ابتدا با تحریم های امریکا و سپس با انقلاب شکسته شد. اکنون اگر نیروهای ویژه سودانی هواپیماهای جنگنده دریافت کنند، این جنگ سال ها به طول خواهد انجامید. سودان در حال حاضر با همان سومالی که گروه های مسلح مختلف کشور را ویران کرده اند، تفاوتی ندارد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала