رهبر گروه طالبان: عالمان دین باید مردم را از مبارزه در برابر طالبان منصرف کنند

© https://twitter.comملا هبت‌الله
ملا هبت‌الله  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2023
عضو شوید
رهبر غایب گروه طالبان با اشاره به مسئولیت عالمان دین در افغانستان به آنان دستور داده است که با تبلیغ از طریق منبرهای مساجد، ارزش‌های نظام اسلامی را به مردم توضیح دهند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان، در پیامش به مناسبت عید سعید فطر گفته است که عالمان دین مکلفیت دارند تا با آگاه ساختن و اصلاح مردم آنان را از "بغاوت" در برابر این گروه منصرف کنند.
پیام شش‌صفحه‌ای رهبر غایب طالبان پیش از چاشت روز سه‌شنبه، ۲۹ حمل، نشر شده است.
ملا هبت‌الله آخوندزاده با اشاره به مسوولیت عالمان دین در افغانستان به آنان دستور داده است که با تبلیغ از طریق منبرهای مساجد، ارزش‌های نظام اسلامی را به مردم توضیح دهند.
رهبر غایب طالبان همچنان تاکید کرده که با اصلاحات در بخش‌های فرهنگی، معارف، اقتصاد و رسانه‌ها اثرات فکری و اخلاقی "اشغال" در حال پایان یافتن است.
در پیام عیدی رهبر طالبان به اصلاحات قضایی این گروه، فعالیت‌های وزارت امر به معروف و نهی از منکر، تجارت، مداخله کشورهای همسایه و جهانی در امور داخلی افغانستان، جمع‌آوری گداها، مکلفیت‌های جنگ‌جویان طالب، آموزش و پرورش، صحت و تامین امنیت پرداخته شده است.
در حالی که رهبر طالبان در پیام عیدی‌اش به داشتن رابطه با جهان تاکید کرده است، وزیران خارجه ۷ کشور صنعتی شب گذشته در نشستی در جاپان گفته‌اند که عادی شدن رابطه جامعه جهانی با طالبان وابسته به اقدامات این گروه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала