ربانی در دیدار با ویست: همکنشی با گروه طالبان محکوم به شکست است

© Photo / Salahuddin Rabbaniپیام صلاح الدین ربانی به رهبری طالبان
پیام صلاح الدین ربانی به رهبری طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2023
عضو شوید
رهبر جمعیت اسلامی افغانستان در دیدار با فرستاده ای امریکا برای افغانستان گفته است، که همکنشی با گروه طالبان محکوم به شکست است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، به دنبال نشر خبر دیدار توماس ویست، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان با شماری از جریان‌های سیاسی و مدنی در ترکیه، جمعیت اسلامی گفته که صلاح‌الدین ربانی، رییس این حزب، در دیدار با ویست تاکید کرده که تعامل با طالبان محکوم به شکست است.
جمعیت اسلامی افغانستان پس از چاشت روز سه‌شنبه، ۲۹ حمل، در توییتی گفته است که ربانی در این دیدار بر بازنگری تعامل جامعه جهانی با طالبان تاکید کرده است.
براساس معلومات جمعیت اسلامی، ربانی به ویست گفته که صلح خواست مردم افغنستان است؛ اما در صورت بی‌توجهی به این خواست، جمعیت اسلامی نسبت به توقعات مردم خود بی‌تفاوت نمی‌ماند.
سرازیر شدن بسته‌های میلیون دالری به‌گونه هفته‌وار زیر نام کمک‌های بشردوستانه در نبود میکانیسم شفاف، مورد دیگری بوده که در دیدار رهبر جمعیت اسلامی با نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان روی آن بحث شده است.
این در حالی‌ است که حساب کاربری نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان در توییتر، دوشنبه‌شب عکس‌هایی از رشته دیدارهای توماس ویست با شماری از چهره‌های سیاسی را نشر کرد؛ اما در مورد هر یک از این دیدارها توضیحی داده نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала