جاپان خواستار تعامل "مستقیم" با طالبان در نشست جی 7 شد

© Photo / Amu TVG7
G7 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.04.2023
عضو شوید
هایاشی یوشیماسا، وزیر امور خارجه جاپان روز دوشنبه میزبان نشست 60 دقیقه‌ای گروه هفت با موضوع "افغانستان و آسیای مرکزی" بود.
به گزارش اسپوتنیک، هایاشی یوشیماسا، وزیر امور خارجه جاپان روز دوشنبه میزبان نشست 60 دقیقه‌ای گروه هفت با موضوع "افغانستان و آسیای مرکزی" بود که در آن از بدتر شدن وضعیت حقوق بشر و بشردوستانه ابراز نگرانی کرد.
بر اساس بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه جاپان، هایاشی همچنین "تصمیمات اخیر طالبان را که حقوق بشر، از جمله افزایش محدودیت‌ها بر حقوق زنان را سرکوب می‌کند، به شدت محکوم کرد."
وزارت امور خارجه جاپان اعلام کرد که وزرای خارجه گروه 7 به طور جمعی مخالفت شدید خود را با محدودیت های روزافزون طالبان بر حقوق بشر و آزادی های اساسی به ویژه محکومیت نقض حقوق زنان و دختران تایید کردند و خاطرنشان کردند که گروه 7 باید پیام های یکپارچه را به طالبان منتقل کند. جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه امن برای تروریسم، و اینکه دسترسی بدون مانع امدادگران برای ارائه مؤثر کمک ها، از جمله موارد دیگر، ضروری است.
نشست در مورد افغانستان در روز دوم از نشست سه روزه سران در تفریگاه کوهستانی "کارویزاوا" در ولایت ناگانو در جاپان برگزار شد که دیپلمات های ارشد از کشورهای گروه هفت را گرد هم آورده است.
گروه 7 را جاپان، بریتانیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ایالات متحده و اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала