وزارت خارجه قزاقستان دیپلمات های طالبان را تأیید صلاحیت کرد

© Flickr / Alex J. Butlerپرچم قزاقستان
پرچم قزاقستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه قزاقستان به درخواست مقامات طالبان مبنی بر تایید صلاحیت دیپلمات های خود در آستانه پاسخ مثبت داد.
به گزارش اسپوتنیک، آیبک اسمادیاروف نماینده رسمی وزارت خارجه قزاقستان روز دوشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد که وزارت امور خارجه قزاقستان به درخواست مقامات طالبان مبنی بر تایید صلاحیت دیپلمات های خود در آستانه پاسخ مثبت داد.
وی گفت: "در پاسخ به درخواست اداره جدید افغانستان برای تایید صلاحیت دیپلمات ها، تصمیم مثبت گرفتیم."
او گفت: "سفارتخانه های افغانستان در خارج از نمایندگی این کشور را متوقف کرده اند. وضعیت پیچیده است. تاریخ نمونه های زیادی از تغییر قدرت در تعدادی از کشورها را می شناسد که مستلزم پرسش مشروعیت مقامات جدید است."
نماینده وزارت امور خارجه در عین حال خاطرنشان کرد که قزاقستان از یک افغانستان موفق و واحد حمایت می کند، زیرا این کشور مرحله دشوار دیگری را در تاریخ خود پشت سر می گذارد.

سمادیاروف تاکید کرد: "ورود نمایندگان اداره جدید افغانستان به معنای به رسمیت شناختن نیست. این تصمیم همچنان در انحصار سازمان ملل است."

وی همچنین سخنان قاسم جومارت توکایف رئیس جمهور قزاقستان را یادآور شد که پیش از این گفته بود که آستانه افغانستان را با مشکلات کنونی تنها نخواهد گذاشت.
نماینده این وزارت افزود: "رئیس جمهور بر بخش بشردوستانه همکاری ما تمرکز کرد. به عنوان مثال، 90 درصد آرد مصرفی در افغانستان منشأ قزاقستانی دارد."
عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس الوزرا طالبان و  سریک ژومانگارین معاون نخست وزیر قزاقستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2023
خانه تجارت قزاقستان در افغانستان تأسیس خواهد شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала