کاردار سفارت پاکستان به کابل بازگشت

© @https://twitter.com سفیر جدید پاکستان در افغانستان
سفیر جدید پاکستان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2023
عضو شوید
عبید الرحمان نظامانی، کاردار سفارت پاکستان در افغانستان، چهار و نیم ماه پس از حمله به سفارت افغانستان در کابل، به کابل بازگشت.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی طلوع نیوز افغانستان گزارش داد که عبید الرحمان نظامانی، سفیر پاکستان در افغانستان، چهار ماه و نیم پیش پس از حمله به کابل، به کابل بازگشت.
به گفته منابع وی، رئیس هیئت دیپلماتیک از هم اکنون کار خود را آغاز کرده است.
در 16 آپریل، امیرخان متقی، رئیس وزارت امور خارجه در دولت موقت افغانستان، که توسط جنبش رادیکال طالبان* تشکیل شده است، با همتای پاکستانی خود بلاول بوتو زرداری گفتگوی تلفنی داشت که طی آن، به گفته سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه طالبان، به طور خاص، "مسائل توسعه روابط دیپلماتیک" مورد بحث قرار گرفت.
به گزارش روزنامۀ دان، متقی قرار است در هفته اول ماه می به اسلام آباد سفر کند. اسلام آباد و کابل به رایزنی ها با هدف توقف حملات تروریستی در مناطق مرزی پاکستان توسط شبه نظامیان گروه افراطی تحریک طالبان پاکستان (TTP، هسته پاکستانی جنبش طالبان*) مستقر در افغانستان ادامه می دهند.
یادآوری می شود که در اوایل ماه دسامبر سال گذشته، افراد ناشناس به سفارت پاکستان در کابل حمله کردند و قصد کشتن نظامانی رئیس این نمایندگی دیپلماتیک را داشتند. مهاجمان چندین گلوله به سمت کاردار سفارت شلیک کردند و پس از آن از محل متواری شدند. افسر امنیتی سفارت که از دیپلمات محافظت می کرد سه گلوله زخمی شد و در شرایط وخیم در بیمارستان بستری شد. در پیوند به این رویداد، کارمندان سفارت پاکستان و بخشی از کارمندان نمایندگی دیپلماتیک خود را به طور موقت از افغانستان فراخواند.
طالبان - * این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است.
سفیر جدید پاکستان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.12.2022
زدران: یک یورشگر بر کاردار سفارت پاکستان را دستگیر کردیم
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала