دلیل تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت چیست؟

© Sputnik / Alexei DanichevГазовый факел морской нефтеперерабатывающей платформы "Приразломная"
Газовый факел морской нефтеперерабатывающей платформы Приразломная - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2023
عضو شوید
سفیر سنتورین: تصمیمات غیرمسئولانه انرژی جهانی را به سمت بحران سوق می دهد.
به گزارش اسپوتنیک، یوری سنتیورین، سفیر وزارت خارجه روسیه، گفت: صنعت انرژی جهانی به دلیل تصمیمات سیاسی غیرمسئولانه در وضعیت دشواری قرار دارد که خطر تبدیل شدن به یک بحران را در پی دارد.
او گفت: "سال گذشته روابط اقتصادی با تصمیمات غیرمسئولانه با انگیزه سیاسی، استفاده از مکانیسم‌ها و محدودیت‌های اساساً ضد بازار و زبان اولتیماتوم به طور مصنوعی به ژئوپلیتیک وابسته شد."
در نتیجه، به گفته این دیپلمات، وضعیت فعلی بخش انرژی جهانی با خطر تبدیل شدن به یک بحران دشوار توصیف می شود، که همراه با کمبود مزمن سرمایه گذاری و انتظارات برآورده نشده در مورد سرعت بهبود اقتصادی از پیامدهای همه گیر، دقت پیش بینی را به شدت کاهش می دهد.
وی تاکید کرد که "دستکاری های بی پایان در اطراف سقف قیمت نفت بدیهی است که مخرب است"، آنها "بر فضای سرمایه گذاری در صنعت تاثیر منفی می گذارند و در نهایت منافع مصرف کنندگان را به خطر می اندازند."

سنتیورین افزود: در این راستا، تصمیم اوپک پلاس برای تمدید کاهش تولید نفت تا پایان سال را می‌توان به عنوان اقدامات پیشگیرانه و اجباری با هدف متعادل کردن عرضه و تقاضا و جلوگیری از کاهش شدید قیمت‌ "طلای سیاه" و بی ثبات کننده بازارها توصیف کرد.

در اوایل آپریل، کشورهای اوپک پلاس از کاهش داوطلبانه بیشتر تولید نفت تا پایان سال خبر دادند. این رقم برای روسیه و عربستان سعودی 500 هزار بشکه در روز و برای قزاقستان 78 هزار بشکه خواهد بود. علاوه بر این، امارات متحده عربی (144000 بشکه در روز)، عمان (40000 بشکه)، کویت (128000)، عراق (211000)، الجزایر (48000) و گابن (8000 بشکه) با کاهش تولید نفت موافقت کردند.
از 5 دسامبر 2022: اتحادیه اروپا پذیرش نفت روسیه از طریق دریا را متوقف کرد و کشورهای G7، استرالیا و اتحادیه اروپا محدودیت قیمتی را برای حمل و نقل دریایی 60 دلار در هر بشکه معرفی کردند - حمل و نقل و بیمه نفت گران تر ممنوع است. روسیه در پاسخ از اول فبروی عرضه نفت به خارجی ها را در صورتی که قراردادها به طور مستقیم یا غیرمستقیم برای استفاده از مکانیسم تعیین قیمت نهایی پیش بینی کرده باشد، ممنوع کرد.
تصمیم اوپک پلاس از کاهش داوطلبانه استخراج نفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2023
چندرسانه ای
اوپک پلاس داوطلبانه استخراج نفت را کاهش میدهد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала