اهداف پشت پرده سفر وزیر دفاع چین در روسیه

© AP Photo
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2023
عضو شوید
به گفته کارشناس چینی، تقویت همکاری روسیه و چین به جلوگیری از جنگ و درگیری های منطقه کمک می کند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین روز یکشنبه در کرملین با لی شانگفو وزیر دفاع جمهوری خلق چین دیدار کرد. رئیس جمهور فدراسیون روسیه در این دیدار خاطرنشان کرد که توسعه پویا بین طرفین در هر زمینه ها از جمله از طریق وزارت دفاع ایجاد شده است.
ژو رونگ، کارشناس ارشد موسسه مطالعات مالی چونگیانگ در دانشگاه رنمین چین، به اسپوتنیک اظهار نظر نموده گفت که سفر وزیر دفاع چین به روسیه رویداد مهمی پس از سفر شی جین پینگ رئیس جمهور چین به روسیه است. و همچنین یکی از بزرگترین رویدادها در زمینه روابط دیپلماتیک بین چین و روسیه در سال جاری: "در شرایطی که ناتو به رهبری ایالات متحده تحت فشار شدید روسیه در اروپا و چین در آسیا قرار دارد، مسکو و پکن نیاز به حمایت متقابل و درجه بالایی دارند". اعتماد به همکاری های نظامی روسیه و چین به جلوگیری از جنگ ها و درگیری های منطقه ای کمک می کند.
بعد از خروج امریکا از افغانستان مبارزه روسیه و چین به خاطر نفوذ در منطقه آغاز میشود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2023
روشنگری وزیر دفاع چین به خاطر آمدنش به روسیه
اکنون تبادلات نظامی بین چین و روسیه به یک روش معمول تبدیل شده است. تعامل در سطح بالا است، طرفین از نظر ارتباطات استراتژیک تماس دائمی دارند. علاوه بر این، کشورهای ما تمرینات مشترکی را انجام می دهند، تبادلات بین دانشگاه های نظامی را توسعه می دهند. باید گفت که مشارکت استراتژیک جامع چین و روسیه در زمینه نظامی نیز در حال تعمیق است که بسیار مهم می باشد. چین و روسیه عناصر ضروری در تضمین صلح جهانی هستند و با توجه به عضویت در سازمان همکاری شانگهای و مشارکت در قالب بریکس، نقش ویژه ای در حفظ ثبات منطقه ایفا می کنند.
در حین حال باید تاکید کرد که علیرغم اعتماد متقابل بالا بین نظامیان دو کشور، چین و روسیه اتحاد نظامی تشکیل نداده‌اند و قصد ندارند به سمت ایجاد آن حرکت کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала