اسلواکی واردات غلات و سایر محصولات از اوکراین را متوقف خواهد کرد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Пункт разгрузки зерна в Мелитополе
Пункт разгрузки зерна в Мелитополе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.04.2023
عضو شوید
نخست وزیر اسلواکی از تعلیق واردات غلات و سایر محصولات از اوکراین خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ادوارد هگر نخست وزیر اسلواکی گفت که واردات غلات و سایر محصولات منتخب از اوکراین را متوقف خواهد کرد.
روز جمعه، پولند و مجارستان، در مقابل پس‌زمینه اعتراض کشاورزان محلی، واردات محصولات کشاورزی اوکراین را که بدون عوارض وارد بازار اروپا می‌شوند، متوقف کردند. روز قبل نیز احتمال اتخاذ تصمیمی مشابه در بلغارستان اعلام شده بود.
در پایان ماه مارچ، سران برخی از کشورهای اتحادیه اروپا با درخواست مداخله در بحران ناشی از هجوم غلات از جمهوری پس از شوروی، به رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین مراجعه کردند.
نخست وزیران پولند، مجارستان، رومانی، بلغارستان و اسلواکی در نامه ای به افزایش بی سابقه واردات غلات، دانه های روغنی، تخم مرغ، مرغ، شکر، آب سیب، انواع توت ها، سیب، آرد، عسل و ماکارونی اشاره کردند.
از ابتدای فبروری، سازمان‌هایی که دهقانان پولندی را متحد می‌کنند، اعتراض کرده‌اند که غلات وارداتی از اوکراین برای صادرات بعدی به کشورهای دیگر مستقر شده و در این کشور فروخته می‌شود.
کشاورزان گفتند که غلات اوکراینی کیفیت نامناسبی دارد، به همین دلیل قیمت محصولات محلی به شدت کاهش یافت و ممکن است فضای کافی در انبار برای محصول جدید وجود نداشته باشد. بر اساس داده های رسمی از طرف پولند، حدود دو میلیون تن غلات از اوکراین در سال گذشته به جمهوری وارد شده است.
Истребитель МиГ-29 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2022
اسلواکی از دادن هواپیمای جنگنده به اوکراین خودداری کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала