ایالات متحده در حال بررسی امکان انتقال دارایی های روسیه به اوکراین است

© AP Photo / Alessandra TarantinoМинистр финансов США Джанет Йеллен прибывает на встречу министров финансов и здравоохранения G20 в Риме
Министр финансов США Джанет Йеллен прибывает на встречу министров финансов и здравоохранения G20 в Риме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.04.2023
عضو شوید
وزیر مالیه امریکا گفت، که ایالات متحده درباره ای گزینه های قانونی برای انتقال دارایی های روسیه به اوکراین بحث می کند.
به گزارش اسپوتنیک، جانت یلن، وزیر مالیه امریکا در مصاحبه ای با سی ان ان گفت: ایالات متحده معتقد است که روسیه باید هزینه بازسازی اوکراین را بپردازد و با متحدان خود در حال بحث در مورد چگونگی دور زدن محدودیت های قانونی در استفاده از دارایی های بسته شده روسیه است.
او گفت: "این مسئولیتی است که جامعه جهانی از روسیه انتظار دارد. ما در حال گفتگو با شرکای خود هستیم، اما محدودیت‌های قانونی خودمان در مورد آنچه می‌توانیم با دارایی‌های بسته شده روسیه انجام دهیم وجود دارد".
به گفته وی، ایالات متحده پیش از این شروع به انتقال سرمایه مصادره شده از افراد روسی به اوکراین کرده است، اما تاکنون نمی تواند همین کار را با دارایی های دولتی بسته شده در غرب انجام دهد.
پس از آغاز عملیات ویژه فدراسیون روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تحریم‌هایی را در برابر روسیه اعمال کردند که شامل بسته کردن دارایی‌های 21.5 میلیارد یورویی افراد و سازمان‌ها می‌شود. اکتوبر گذشته، رهبران اتحادیه اروپا به کمیسیون اروپا دستور دادند تا پیشنهاداتی را برای استفاده از دارایی های بسته شده برای تامین مالی بازسازی اوکراین آماده کند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت، که اتخاذ چنین تصمیماتی "گام دیگری در نقض تمامی قواعد و هنجارهای حقوق بین الملل خواهد بود". به گفته وی، مسکو "به دنبال راه هایی برای مبارزه با این موضوع خواهد بود".
با وجود اظهارات مکرر اتحادیه اروپا در مورد استفاده احتمالی از دارایی های بسته شده روسیه برای نیازهای اوکراین، هنوز هیچ مبنای قانونی برای چنین اقداماتی در اتحادیه اروپا وجود ندارد. ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه، بسته کردن دارایی های روسیه در اروپا را دزدی خواند و خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا نه تنها سرمایه های خصوصی، بلکه دارایی های دولتی روسیه را نیز هدف قرار داده است.
یادآوری می کنیم، که روسیه در 24 فیبروری 2022 عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала