طالبان پوسته های سرک کنر-جلال آباد را ترک کردند

© Sputnikکنر
کنر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2023
عضو شوید
بسیاری از پوسته های امنیتی در شاهراه کنر-جلال آباد که اساساً در زمان نظام جمهوری ساخته شده بودند، پس از فروپاشی این سیستم، طالبان به دلایل نامعلومی آنها را ترک کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از هشت صبح به گفته مردم ، 19 پوسته که اساساً در زمان نظام جمهوری ساخته شده در امتداد سرک بین دو ولایت کنر و ننگرهار و از سوی طالبان به قدری تخریب شده و همچنان پاسگاه های ورودی شهر اسدآباد مرکز کنر نیز رها شده است.
مردم محلی نظرات مختلفی دارند، برخی می گویند که جنگجویان طالبان ممکن است به دلیل نداشتن دستمزد و فرصت، شغل خود را ترک کرده و در اعتراض فرار کرده باشند.
یکی از باشندگان سالار باغ کنر که گفت: "پس از سقوط جمهوری، طالبان در این پوسته مخفی شده بودند و سخت می جنگیدند، اما اکنون کسی آنجا نیست. این شکاف بیش از یک سال است که ادامه دارد.بسیاری از طالبان به ما گفتند که حقوقی وجود ندارد، زیرا آنها کار خود را ترک کرده و فرار کرده اند."
مردم محل می گویند که از ترس طالبان نمی توانند با قطعیت صحبت کنند. برخی هم که دوست داشتند صحبت کنند، اصرار داشتند که اسامی واقعی منتشر نشود.
یکی از باشندگان کنر به همین شرط به روزنامه 8 صبح گفت: (علاوه بر این پوسته در منطقه ما، از ولسوالی سرکان تا خاص کناره، طالبان در پوسته های ایجاد شده توسط نظام جمهوری مستقر بودند. اما اکنون تمام پاسگاه ها خالی است، چهارمین پاسگاه. پسته لچه ګلي نیز خالی است.)
معلمین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.03.2023
کلوپ ویدیو
رودخانه خطرناک کنر راه روزمره معلمین ننگرهار + ویدیو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала