ارزیابی احتمال پیوستن جاپان به ناتو

© Fotolia / PhattanaВид на Токио
Вид на Токио - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.04.2023
عضو شوید
پروفسور تاکاهارا: پیوستن جاپان به ناتو، همانطور که بولتون توصیف کرد، امکان پذیر نیست.
به گزارش اسپوتنیک، تاکائو تاکاهارا، استاد دانشگاه گاکوین در دانشگاه میجی جاپان که در زمینه حفظ و حراست از صلح و سیاست بین‌الملل مشغول تحقیق است، گفت ورود جاپان به ناتو غیرممکن است و تشکیل اتحاد نظامی سه جانبه آن با کوریای جنوبی و ایالات متحده، که باعث مخالفت سئول خواهد شد. جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی امریکا نیز در مقاله ای در وال استریت ژورنال در مورد آن نوشت.
این کارشناس معتقد است که با وجود تشدید تماس‌ها بین جاپان و ناتو، بعید است که جاپان به عنوان یک عضو جدید مورد علاقه سایر اعضای ائتلاف باشد. این ائتلاف آماده خواهد بود که در صورت یک تهدید نظامی طرف جاپان را بگیرد.
این کارشناس با تردید واقع گرایی پیشنهادات بولتون را پذیرفت و تاکید کرد که "همچنین مهم است که دقیقاً چه کسی آنها را بیان می کند" زیرا "بولتون فقط در کوتاه مدت منافعی برای آمریکا می بیند."
پروفسور تاکاهارا گفت تفکر بلوکی ( AUKUS و QUAD یک دشمن مشترک در ذهن دارند) یک اشتباه است که، وقتی کشورها با کسی علیه کسی ائتلاف می کنند، امنیت را تقویت نمی کند، این ایده منسوخ است. برعکس، منجر به تشدید می شود، زیرا کسی که اتحاد علیه او هدایت می شود نیز شروع به برداشتن گام های مناسب می کند.
با وجود تشدید تماس‌ها بین جاپان و ناتو، بعید است که جاپان به عنوان یک عضو جدید مورد علاقه سایر اعضای ائتلاف باشد. این ائتلاف آماده خواهد بود که طرف جاپان را بگیرد. این کارشناس معتقد است که به عنوان یک تهدید نظامی.
این استاد دانشگاه انعقاد ائتلاف نظامی بین جاپان، امریکا و کوریای جنوبی را به دلیل روابط تاریخی توکیو و سئول غیرواقع بینانه می داند.
تاکاهارا گفت: با توجه به گذشته استعماری کوریای جنوبی، نمی‌توان تصور کرد، برای مثال، کوریای جنوبی اجازه خواهد داد در صورت درگیری با کوریای شمالی، نیروهای دفاع شخصی در خاک خود مستقر شوند. تنها شکلی که در آن یک اتحاد ممکن است به عنوان یک تعهد برای حفظ صلح در بین همه شرکت کنندگان آن، به عنوان نوعی ضامن عدم شروع جنگ علیه یکدیگر از اعضای آن است.
بولتون در این مقاله خواستار گسترش اتحادهای دفاعی جمعی واشنگتن در پس زمینه "تهدیدهای جدید" از جمله پذیرش جاپان، استرالیا، اسرائیل و سایر کشورهایی در ناتو شد که قصد دارند هزینه های دفاعی خود را تا سطح تعیین شده توسط این ائتلاف افزایش دهند.
جان بولتون مشاور در باره مسایل امنیت ملی امریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2023
امریکا می خواهد که سه کشور دیگر عضو ناتو شود
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала