لاوروف شروط به رسمیت شناختن طالبان را برشمرد

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции по итогам встречи с министром иностранных дел Мали Абдулаем Диопом в Бамако
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на пресс-конференции по итогам встречи с министром иностранных дел Мали Абдулаем Диопом в Бамако - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2023
عضو شوید
لاوروف: توافق داخلی در افغانستان احتمال به رسمیت شناختن قانونی طالبان را بیشتر خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که بهبود وضعیت در افغانستان از طرق مختلف، از جمله تشکیل یک دولت فراگیر و رسیدگی به مسائل حقوق بشر در این کشور، گام مهمی در جهت به رسمیت شناختن قانونی حکومت طالبان* خواهد بود.

لاوروف روز جمعه در پی سفر خود به ازبکستان در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: هنگامی که طالبان* پس از فرار ایالات متحده و ائتلاف تحت رهبری آنها در افغانستان قدرت را به دست گرفتند، آنها متعهد شدند که پایگاه اجتماعی خود را از جمله با وارد کردن سایر نیروهای سیاسی در ساختارهای حکومتی گسترش دهند. این تعهد داوطلبانه آنها بود، درست مانند تعهد به ریشه کن کردن تروریسم، ریشه کن کردن قاچاق مواد مخدر. این ها گام های مهم در جهت رسمیت شناختن رسمی، نه تنها به رسمیت شناختن عملی رهبری طالبان*، بلکه به رسمیت شناختن رسمی دولت جدید افغانستان خواهد بود، برای اینکه این مسائل سریعتر حل شوند، ضروری است که در کنار این مسائل این مسائل موضوع حق رای، حقوق آموزشی زنان و دختران نیز رسیدگی شود. "

وزیر خارجه روسیه در عین حال افزود که هنوز تا تشکیل دولت فراگیر در کشور راه درازی در پیش است. "طالبان* یک واقعیت است، اما واقعیتی است که برای همه در افغانستان درک نمی شود، در درجه اول از دیدگاه ترکیب غیر فراگیر دولت این کشور که تنها یکی از نیروهای سیاسی در آن حضور دارد.
وزیر امور خارجه روسیه گفت: طالبان می گویند که دولت آنها شامل ازبک ها، تاجیک ها و هزاره ها می شود، اما نمایندگان این گروه های قومی که بخشی از حکومت هستند، همچنان از نظر سیاسی "طالب" هستند.

طالبان- *جنبش رادیکال ممنوع شده در فدراسیون روسیه
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2023
نشست سمرقند درمورد افغانستان؛ پیام ها و نتایج آن
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала