آیا بازداشت متهم پرونده افشای اسناد پنتاگون بازی استخباراتی است؟

CC BY-SA 2.0 / Arlington County / Arlington County, as seen from the airنقاط ضعف در مجتمع صنایع نظامی آمریکا
نقاط ضعف در مجتمع صنایع نظامی آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2023
عضو شوید
تحلیلی بر بازداشت افسر گارد ملی نیروی هوایی امریکا به اتهام دست داشتن در انتشار اسناد محرمانه پنتاگون در رسانه های اجتماعی.
به گزارش اسپوتنیک، وضعیت بازداشت یک کارمند 21 ساله نیروی هوایی گارد ملی امریکا به ظن افشای اسناد پنتاگون توسط ولادیمیر کورنیلوف، تحلیلگر سیاسی گروه رسانه ای "روسیه امروز" در رادیو اسپوتنیک توضیح داده شد.
به گفته ولادیمیر کورنیلوف، ناظر سیاسی گروه رسانه ای Rossiya Segodnya می گوید که اگر جک داگلاس تکسیرا، افسر 21 ساله نیروی هوایی گارد ملی که مظنون به افشای اسناد محرمانه پنتاگون است، واقعاً با این موضوع ارتباط داشت، پس او ابزاری در بازی سرویس های اطلاعاتی امریکا بود.
تکسیرا یک روز قبل توسط مقامات مجری قانون امریکا بازداشت شد.
واشنگتن پست با اشاره به یکی از دوستان این بازداشتی گفت که تیکسیرا درگیری در اوکراین را "افسرده کننده" می داند و انتشار اسناد محرمانه با هدف "آموزش افرادی است که او آنها را دوستان خود می دانست و می توان به آنها اعتماد کرد."
ولادیمیر کورنیلوف در پخش رادیو اسپوتنیک گفت: "من سوالات زیادی در مورد این نشت داشتم، و اکنون حتی بیشتر است. خوب، واقعاً، برخی از جوانان 21 ساله از گارد ملی ... پسر بایدن به دلیل مواد مخدر از گارد ملی اخراج شد، و اکنون تصور می کنم که هانتر بایدن به چه اسناد سری دسترسی داشته است، و این جوان چه نوع دسترسی داشت که اکنون سعی دارند او را به عنوان یک اسنودن یا آسانژ جدید معرفی کنند. همه می دانند که بخش زیادی از اسناد لو رفته اسناد واقعی هستند. خوب، گارد ملی چرا باید در مورد روابط با مصر و صربستان بداند؟ یعنی من اهمیت و نقش گارد ملی را در امکان انتشار چنین اسنادی درک نمی کنم.
این کارشناس علوم سیاسی معتقد است، اگر فرض کنیم که اسناد محرمانه واقعاً در اختیار داگلاس تکسیرا بوده است، بازی با افشای آنها در شبکه اجتماعی می تواند مورد حمایت سرویس های اطلاعاتی امریکا قرار داشته و اطلاعات نادرست را منتشر کند.
فرض کنید مرد جوانی به برخی از اسناد دسترسی داشته است، آنها را فاش کرده است. حالا معلوم می شود که او مدت ها پیش، با قضاوت بر اساس آنچه شرکت کنندگان در این باند کوچک آنلاین از دوستداران سلاح و مناظرات نظامی می گویند، فاش کرده است.
ولادیمیر کورنیلوف گفت: یعنی من معتقدم که در بین مقالات واقعی ممکن است آن دسته از مقالاتی نیز ظاهر شوند که به طور حرفه ای و عمداً تهیه شده اند تا کسانی را که همه اینها برای آنها در نظر گرفته شده گمراه کنند. فرض کنید مرد جوانی به برخی اسناد دسترسی داشت، آنها را فاش کرد. بر فرض مرد جوان تصمیم گرفت جلوی همسالانش خودنمایی کند، چیزی روی میزش دید، عکس گرفت، آن را پست کرد و اسناد در این باند کوچک آنلاین عاشقان اسلحه و بحث های نظامی افشا شد. این مرد در یک لحظه شکوه در میان طرفداران جوان اسلحه لذت برد اما سرویس های اطلاعاتی آمریکا مدت ها قبل از اینکه اسناد در شبکه های اجتماعی ظاهر شود از این بازی اطلاع داشتند بناً سازمان های اطلاعاتی وقتی می بینند که نوعی درز وجود دارد چه می کنند؟ آنها آنچه می خواهند (اطلاعات گمراه کننده) به این مرد می دهند.
Военнослужащий Национальной гвардии ВВС США Джек Тейшейра. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.04.2023
حکم متهم پرونده افشای اسناد پتناگون چیست؟
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала