پیروی اتریش از تصمیم دیوان بین الملل در صورت ورود پوتین به این کشور

© Sputnik / Mikhail Metzel/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин
Президент РФ Владимир Путин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2023
عضو شوید
وزیر امور قانون اساسی اتریش گفت، که اگر رئیس جمهو روسیه وارد اتریش شود، وین از تصمیم دیوان بین‌المللی کیفری پیروی خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کارولینا ادستادلر، وزیر اتحادیه اروپا و امور قانون اساسی اتریش، در روشنگری حکم دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) که فدراسیون روسیه صلاحیت آن را به رسمیت نمی‌شناسد، گفت: "وین در صورت سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه به اتریش او را دستگیر خواهد کرد".
استادلر در مصاحبه با Tagesspiegel گفت: "اتریش به تعهدات خود بر اساس قوانین بین‌المللی و کیفری عمل خواهد کرد. من زمانی در شغل غیرنظامی خود قاضی جنایی بودم و صدور این حکم بین‌المللی توسط دیوان کیفری بین‌المللی به این معناست که اگر او (ولادیمیر پوتین) پا به خاک اتریش بگذارد. پس باید دستگیر شود".
اتاق مقدماتی دیوان بین‌المللی کیفری که روسیه صلاحیت آن را به رسمیت نمی‌شناسد، در 17 مارچ حکم "دستگیری" ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و ماریا لووا-بلووا، بازرس کودکان را صادر کرد. دیوان کیفری بین‌المللی، طرف روسی را متهم به "اخراج" کودکانی می‌کند که مقامات روسی آنها را از گلوله باران اوکراین نجات داده و از منطقه جنگی به مناطق امن منتقل کردند. به گفته دیمیتری پسکوف سخنگوی مطبوعاتی رهبر روسیه، طرح موضوع دیوان کیفری بین‌المللی درباره "دستگیری" رئیس‌جمهور روسیه پذیرفتنی نیست، روسیه صلاحیت این دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسد و هر یک از تصمیمات آن از نقطه نظر دیدگاه قانون باطل است.
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه، پیش از این اعلام کرده بود، که دیوان کیفری بین‌المللی یک ساختار محدود، یک ساختار شخص سومی برای سازمان ملل است که بسیاری از کشورها در آن شرکت نمی‌کنند. صلاحیت دادگاه بین المللی کیفری از سوی کشورهایی که بیش از نیمی از جمعیت جهان در آن زندگی می کنند به رسمیت شناخته نمی شود. از جمله روسیه، آذربایجان، بلاروس، مصر، هند، اندونزیا، ایران، قزاقستان، چین، عربستان سعودی، ایالات متحده امریکا، ترکیه.
زاخارووا همچنین خاطرنشان کرد، که بالاترین مقامات دولت ها از تصمیمات دیوان کیفری بین المللی مصون هستند و روسیه هرگز عضو دیوان کیفری بین المللی نبوده و با آن همکاری نخواهد کرد، اقدامات آن علیه فدراسیون روسیه "از نظر قانونی بی اعتبار است".
دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه در مصاحبه با ریانووستی گفت: تصمیمات دیوان کیفری بین‌المللی مانند صدور حکم بازداشت پوتین، پتانسیل منفی زیادی ایجاد می‌کند. وی همچنین به مقامات آلمانی که قبلاً از حکم بازداشت رئیس جمهور روسیه حمایت کرده بودند، هشدار داد که تصمیم برای اجرای آن به منزله اعلام جنگ خواهد بود.
به گفته واسیلی نبنزیا، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل، روسیه هرگونه سند دیوان کیفری بین‌المللی را باطل و غیرقانونی می‌داند. ماریا لووا-بلووا، کمیسر حقوق کودکان تحت ریاست جمهوری فدراسیون روسیه گفت، که تصمیم دیوان بین المللی کیفری عجیب است - تأییدی واضح است که آنها هیچ راه دیگری برای ارعاب کشور ندارند. مسکو بارها ادعاهای سیاستمداران و رسانه های غربی درباره "جنایت جنگی" ارتش روسیه را رد کرده است. فدراسیون روسیه همچنین خاطرنشان کرد که بسیاری از سازمان های بین المللی از سال 2014 چشم خود را بر اقدامات کیف علیه غیرنظامیان دونباس می بندند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала