پوتین: ایستگاه مداری روسیه باید به پاسگاه این کشور در فضا تبدیل شود

© Sputnik / Sergey Karpukhin/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин во время встречи с председателем Китайской Народной Республики Си Цзиньпином
Президент РФ Владимир Путин во время встречи с председателем Китайской Народной Республики Си Цзиньпином - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2023
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه بر این باور است، که ایستگاه مداری داخلی که پروژه آن از سوی کارشناسان در حال توسعه است، به پاسگاه این کشور در فضا تبدیل خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سخنرانی روز چهارشنبه در شب جشن به مناسبت روز کیهان نوردی گفت: "بی شک ما نیاز به ایجاد سیستم های فضایی مستقل و یک پایگاه اجزای نسل جدید، طراحی ایستگاه مداری روسی داریم که برای تبدیل شدن به پاسگاه کشورمان طراحی شده است تا در خدمت مطالعه و اکتشاف فضای ماوراء جو، به ویژه فضای دوردست باشد".
پوتین گفت: "و ما نباید کشور را فراموش کنیم. کارشناسان می دانند که هدف ایستگاه جدید، از جمله، حل مشکلاتی است که کشور ما به معنای وسیع کلمه با آن مواجه است".
در آغاز روز چهارشنبه، رئیس جمهور روسیه با یوری بوریسوف، رئیس روس کاسموس ملاقات کرد و با وی در مورد ایجاد ایستگاه مداری روسیه گفتگو کرد. با تصمیم دولت روسیه، بهره برداری از بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی تا سال 2028 تمدید شد.
بوریسوف بر این باور است، که "زمان سریع می گذرد" و "به هیچ وجه نباید در اکتشاف فضایی سرنشین دار وقفه ایجاد شود".
به گفته وی، طرح کلی ایستگاه جدید تابستان امسال آماده می شود، اما امروز پارامترهای اصلی و ظاهر ایستگاه، مراحل ایجاد آن به خوبی شناخته شده است.
رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، که "یکی از کارکردها، یکی از اهداف" ایستگاه مداری روسیه آماده سازی برنامه های روسیه برای ماه برای اجرا خواهد بود. آخرین ایستگاه مداری داخلی "میر" از فیبروری 1986 تا مارچ 2001 در فضا کار می کرد، از آن زمان فدراسیون روسیه تنها در پروژه ایستگاه فضایی بین المللی شرکت می کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала