وزارت خارجه روسیه: لندن درصورت تحویل گلوله‌های اورانیوم ضعیف شده به اوکراین بی مجازات نخواهد ماند

© Sputnik / Vitaliy BelousovЗдание Министерства иностранных дел РФ в Москве
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2023
عضو شوید
زاخارووا: تحویل ذخایر مهمات با اورانیوم ضعیف شده از طرف لندن بی مجازات نمی ماند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت: عرضه مهمات اورانیوم ضعیف شده به اوکراین از طرف انگلیس بی مجازات نخواهد ماند، لندن باید بقایای تفکر هوشیارانه را حفظ کند.
وی ادامه داد: "با وجود هشدارهای متعدد، لندن از برنامه‌های خود که ما آنها را بدخواهانه توصیف کرده‌ایم دست برنداشته است. نه، اجازه ندهید امیدوار باشید. این بار، این فعالیت جنایتکارانه بی مجازات باقی نخواهد ماند."
وی افزود: "ما از این واقعیت پیش می‌رویم که لندن همچنان باید برخی از بقایای تفکر هوشیارانه را حفظ کند و شاید این مانع از اجرای این طرح‌های جنایتکارانه غیرمسئولانه شود."
پیش از این مشخص شد که طوماری در وب سایت دفتر ولودیمیر زلنسکی ظاهر شد که در آن خواستار ممنوعیت سربازان اوکراینی از استفاده از مهمات اورانیوم ضعیف شده است که لندن قصد دارد آنها را به کیف منتقل کند.
آنابل گلدی، معاون وزیر دفاع بریتانیا در 21 مارچ در مجلس اعیان پارلمان بریتانیا گفت که بریتانیا تانک‌های چلنجر 2 را همراه با گلوله‌های زیر کالیبر زره‌پوش حاوی اورانیوم ضعیف شده به اوکراین منتقل می‌کند.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در سخنانی از ابتکار لندن گفت که اگر غرب دسته جمعی شروع به استفاده از تسلیحات هسته ای کند، فدراسیون روسیه مجبور به واکنش خواهد شد و غرب "تصمیم گرفت تا آخرین اوکراینی با روسیه بجنگد، نه در کلام. اما در عمل".
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که اگر این اتفاق بیفتد، پایان بدی برای لندن خواهد داشت. ماریا زاخارووا، نماینده رسمی این وزارتخانه، استفاده از گلوله های اورانیوم ضعیف شده را مظهر نسل کشی علیه جمعیتی توصیف کرد که از این سلاح ها علیه آنها استفاده می شود. استفاده از مهمات اورانیوم صدمات جبران ناپذیری به سلامت نظامیان و غیرنظامیان اوکراین وارد می کند، اما ناتو آماده است آنها را به کیف، ایگور کریلوف، رئیس نیروهای دفاع رادیویی، کیمیایی و بیولوژیکی نیروهای مسلح روسیه، تحویل دهد.
دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: عواقب تاخیری استفاده از تسلیحات با اورانیوم ضعیف شده می تواند بسیار جدی باشد و مردم اوکراین باید بررسی کنند که آیا آنها این را می خواهند.
استفاده از اورانیوم ضعیف شده در درگیری های نظامی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2023
چندرسانه ای
استفاده از اورانیوم ضعیف شده در درگیری های نظامی + داده نمایی
اورانیوم طبیعی عمدتاً از ایزوتوپ های اورانیوم 238 (حدود 99.3 درصد) و اورانیوم 235 (حدود 0.7 درصد) تشکیل شده است. اورانیوم ضعیف شده اورانیومی است که پس از جداسازی اورانیوم 235 از آن در نتیجه غنی سازی باقی می ماند. با این حال، 0.2-0.3٪ اورانیوم 235 در اورانیوم ضعیف شده باقی می ماند. اورانیوم از نظر کتله نزدیک به تنگستن است. این به پرتابه‌های کوچک‌تر اجازه می‌دهد تا از نظر جرم با بیشتر پرتابه‌های فلزی دیگر برابر باشند و در عین حال کشش آیرودینامیکی را کاهش دهند. اورانیوم ضعیف شده در هسته پرتابه های به اصطلاح زیر کالیبر زره سوراخ کننده استفاده می شود که انرژی جنبشی بالایی دارند. از آنجایی که اورانیوم پیروفوریک است (ذرات کوچک آن به طور خود به خود در هوا مشتعل می شوند)، پرتابه های همراه با آن نسبت به پرتابه هایی با هسته های مبتنی بر تنگستن، اثر مخرب زرهی بسیار بیشتری دارند. رادیواکتیویته اورانیوم ضعیف شده کمتر از سنگ معدن اورانیوم طبیعی است. اما مانند سایر فلزات سنگین، اورانیوم سمی است. به گفته برخی از کارشناسان، آسیب ژنتیکی که باعث سرطان می شود ممکن است با مکانیسم افزایش متقابل سمیت شیمیایی ذرات اورانیوم که وارد بدن می شوند، و رادیواکتیویته اورانیوم نسبتا ضعیف، اما کماکان ضعیف شده، مرتبط باشد.
Президент РФ Владимир Путин проводит оперативное совещание с постоянными членами Совета безопасности РФ в режиме видеоконференции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2023
پوتین: روسیه به استفاده از سلاح های اورانیوم ضعیف پاسخ خواهد داد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала