ورود وزیر خارجه سوریه به عربستان برای اولین بار بعد از سال 2011

© Sputnik / Mikhail VoskresenskiyЗаместитель главы МИД Сирии Фейсал Микдад в Москве
Заместитель главы МИД Сирии Фейсал Микдад в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه سوریه در صدر هیأتی بلندپایه به منظور گفت‌و‌گو درباره پیوندهای دوجانبه و پرسمان های مورد اهتمام مشترک وارد عربستان سعودی شد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی دولتی سوریه الاخباریه گزارش داد، که عصر امروز چهارشنبه، فیصل المقداد وزیر امور خارجه این کشور وارد عربستان سعودی شده است.
بر پایه این گزارش، فیصل المقداد و هیأت همراه او در یک سفر کاری به دعوت "فیصل بن فرحان" همتای سعودی خود و به منظور گفت‌و‌گو پیرامون پیوندهای دوجانبه و پرسمان های مورد اهتمام مشترک وارد شهر جده شده است.
در این گزارش آمده است، که ولید الخریجی معاون وزیر خارجه عربستان و شماری از مقامات ارشد این کشور در فرودگاه جده از هیأت سوری استقبال کرده‌اند.
در همین حال، خبرگزاری سانا گزارش داد، که ایمن سوسان دستیار وزیر خارجه سوریه، "جمال نجیب" مدیر اداره پشتیبانی اجرایی و "یزن الحکیم" از اعضای دفتر وزیر خارجه در این سفر فیصل المقداد را همراهی کرده‌اند.
لحظاتی پس از انتشار این گزارش، خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) نیز این گزارش را تایید کرد و خبر داد که هیأت سوری به دعوت طرف سعودی وارد عربستان شده است.
یادآوری می کنیم، که این نخستین سفر وزیر خارجه سوریه به عربستان سعودی از سال ۲۰۱۲ تاکنون است. عربستان سعودی در ماه مارس سال ۲۰۱۲ سفارت خود در دمشق را تعطیل و روابط دیپلماتیک با دولت سوریه را قطع کرد.

پیش از این گزارش شده بود، که پس از ده سال قطع رابطه بین دو کشور، عربستان سعودی قصد دارد کنسولگری خود را در دمشق بازگشایی کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала