محاکمه ای 9 افغانستانی در دادگاهی در فرانسه به اتهام قاچاق پناهجویان

© AFP 2023 / Patrick Kovarik Вид на Париж, Франция
Вид на Париж, Франция - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2023
عضو شوید
9 افغانستانی به اتهام تلاش برای قاچاق مهاجران از کانال مانش به بریتانیا در سال 2021 در فرانسه محاکمه شدند.
به گزارش اسپوتنیک، دادگاهی در پاریس پایتخت فرانسه، روند محاکمه ۹ شهروند افغانستانی را که متهم به تلاش برای قاچاق پناهجویان از طریق کانال مانش به بریتانیا بودند را آغاز کرد.
برپایه این گزارشف این آخرین مورد است زیرا بریتانیا و فرانسه به دنبال محدود کردن گذر غیرقانونی قایق به بریتانیا در مسیری خطرناک هستند که از سال 2018 به طور فزاینده ای مورد استفاده قرار گرفته است.
این افراد که محاکمه آنها روز سه شنبه در پاریس آغاز شد و آنان متهم هستند که در چهار نوبت بین ماه‌های جنوری تا مارچ سال 2021 به 53 پناه‌جوی عمدتاً ویتنامی و افغانستانی کمک کرده‌اند که با قایق‌ها در مسیر پرخطر آبی بحیره مانش را که بین فرانسه و بریتانیا قرار دارد، عبور کنند.
از این میان چهار تن آنان به داشتن نقش اصلی در قاچاق انسان و پنج تن دیگرشان به داشتن نقش کمک‌کننده در این عملیات متهم شده‌اند.
این افراد به حمایت سازمان‌یافته از مهاجرت غیرقانونی نیز متهم می‌باشند.
براساس اتهام‌نامه، چندین تن از متهمان مظنون به خریدن قایق و واسکت‌های نجات و انتقال و پنهان کردن آن در تپه‌های ریگی شهر ساحلی ویموراکس فرانسه بوده‌اند.
در اسناد محکمه آمده است که مسافری که به‌عنوان راننده قایق تعیین شده بود، مجبور نبود هزینه سفر خود را بپردازد و مسافر دوم که وظیفه هدایت قایق را با استفاده از سیستم راه‌یاب (جی‌پی‌اس) داشت، نصف قیمت را پرداخته است. بقیه ٔ مسافران هر کدام بین یک هزار و 500 تا چهار هزار یورو پرداخته‌اند.
در هر چهار مورد، قایق مسافران به بریتانیا نرسیده یا در آب‌های فرانسه یا بریتانیا مسافران نجات داده شده‌اند.
یادآوری می کنیم، که پس از سال 2014 که ایالات متحده و متحدانش تصمیم بیرون کردن نیروهایش را از افغانستان گرفت، شهروندان این کشور آغاز به مهاجرت دسته جمعی کردند و در سال 2021 که جمهوریت فروافتاد بیش از 5 میلیون افغانستان این کشور را ترک کردند و به کشورهای همسایه و اروپایی مهاجرت کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала