رئیس جمهور ازبکستان بر تلاش های مشترک با پاکستان برای احیای افغانستان تاکید کرد

© Sputnik / Алексей Дружинин /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Узбекистана Шавкат Мирзиёев
Президент Узбекистана Шавкат Мирзиёев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2023
عضو شوید
دفتر مطبوعاتی رهبر ازبکستان روز چهارشنبه گزارش داد که شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان به تلاش های مشترک با پاکستان برای احیای افغانستان اشاره کرد که به تقویت پیوند آسیای جنوبی و مرکزی کمک خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از سرویس مطبوعاتی، میرضیایف در 12 آپریل استوارنامه خود را از احمد فاروق سفیر جدید پاکستان در تاشکند دریافت کرد.
میرضیایف بعد از مراسم گفت: رئیس جمهور ازبکستان خاطرنشان کرد که "تلاش های مشترک برای ارتقای بهبود اقتصادی افغانستان، از جمله آغاز زودهنگام اجرای پروژه ساخت خط آهن ترانس-افغان، به تقویت پیوند آسیای جنوبی و مرکزی کمک خواهد کرد."
میرضیایف از حمایت طرف پاکستانی از ابتکار ایجاد یک گروه مذاکره کننده بین المللی در مورد افغانستان تحت نظارت سازمان ملل متحد تشکر کرد.
روابط ازبکستان با پاکستان که پتانسیل سیاسی، اقتصادی و نظامی آن به طور پیوسته در حال افزایش است، به لطف تماس های منظم بین رهبران دو کشور به سطح مشارکت استراتژیک ارتقا یافته است.
به ویژه، همکاری در زمینه های حمل و نقل، کشاورزی، صنایع سبک، داروسازی و سایر صنایع به سرعت در حال توسعه است. سرویس مطبوعاتی افزود: نقشه راه برای افزایش حجم تجارت متقابل به یک میلیارد دلار در آینده نزدیک اتخاذ شده است.
دیدار مولوی محمد یعقوب و عبدالعزیز کاملوف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.03.2023
کلوپ ویدیو
هیأت بلندپایه ازبکستان به طالبان وعده همکاری همه جانبه دادند + ویدیو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала