جلوگیری فرانسه از خرید جنگ افزار از سوی اتحادیه اروپا برای اوکراین

© Sputnik / Vladimir Sergeev /  مراجعه به بانک تصاویر Флаги России, ЕС, Франции и герб Ниццы на набережной Ниццы
Флаги России, ЕС, Франции и герб Ниццы на набережной Ниццы - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.04.2023
عضو شوید
فرانسه تصمیم اتحادیه اروپا برای خرید جنگ افزارها برای اوکراین به مبلغ یک میلیارد یورو را بسته کرد.
به گزارش اسپوتنیک، خبرگزاری لهستانی PAP به نقل از یک منبع بلندپایه در ساختار اتحادیه اروپا گزارش می دهد، که فرانسه از تصمیم اتحادیه اروپا برای تامین مالی تامین جنگ افزارها به اوکراین جلوگیری می کند.
این نشریه می‌گوید: "او (فرانسه) از جمله می‌خواهد که تأمین مالی دوباره نه تنها درباره ای جنگ افزارها، بلکه درباره ای راکت ها نیز امکان‌پذیر باشد، حتی در شرایطی که اوکراین چنین راکت هایی را درخواست نمی‌کند".
در این گزارش آمده است: "ما درباره ای طرحی صحبت می کنیم که در نشست مارس اتحادیه اروپا بر سر آن توافق شده است. سپس کشورهای اتحادیه اروپا موافقت کردند که دو میلیارد یورو از صندوق صلح اروپا برای خرید مهمات برای کیف (عمدتاً گلوله های توپخانه کالیبر بزرگ) اختصاص دهند. قرار بود نیمی از این مبلغ برای بازپرداخت منابع از انبارهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارسال شود. اما اکنون پوسته کافی در این انبارها وجود ندارد، بنابراین پیشنهادی برای خرید خارج از اتحادیه ظاهر شده است".
در این بیانیه آمده است: "فرانسه با این امر مخالفت کرد".
یکی دیگر از مشکلات جدی آژانس توزیع دومین میلیارد یورو است که برای سفارشات مشترک مهمات از صنایع اروپایی، یعنی در لهستان، فرانسه و آلمان در نظر گرفته شده است.
در این مقاله آمده است: "فرانسوی ها قبل از تعطیلات عید پاک، تصمیم اتحادیه اروپا در مورد دوم میلیارد یورو را بسته کردند. در پیش نویس آمده بود که مهمات باید فقط بسته به تقاضای ارائه شده توسط اوکراین بازپرداخت شود. اما پاریس می خواهد بدون توضیح این ورودی را حذف کن".
به گفته منابع PAP، لابی توسط شرکت های تسلیحاتی ممکن است پشت این تصمیم فرانسه باشد.
این آژانس می نویسد: "ما در مورد ایجاد مکانیزمی برای سفارش اجباری تجهیزات خاصی صحبت می کنیم که ممکن است طرف اوکراینی واقعاً به آن نیاز نداشته باشد".
همانطور که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تاکید کرد، روسیه به دنبال چرخاندن چرخ عیار درگیری اوکراین نیست، بلکه به دنبال پایان دادن به آن است. اما کشورهای غربی به طور مداوم در مورد لزوم ادامه خصومت ها، افزایش عرضه سلاح و آموزش جنگجویان نیروهای مسلح اوکراین در خاک خود صحبت می کنند. مسکو بارها اعلام کرده است که کمک های نظامی غرب برای اوکراین نوید خوبی ندارد و تنها درگیری را طولانی می کند و حمل و نقل با تسلیحات به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала