نبنزیا: تسلیحات ارائه شده غربی به کیف، انبار جنایتکاران را پر می‌کند

© Sputnik / Brian Smith /  مراجعه به بانک تصاویر Постоянный представитель РФ при ООН Василий Небензя выступает на пленарном заседании Генеральной ассамблеи Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке
Постоянный представитель РФ при ООН Василий Небензя выступает на пленарном заседании Генеральной ассамблеи Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2023
عضو شوید
نبنزیا گفت که تسلیحات عرضه شده به کیف در حال حاضر در اروپا، آفریقا و گروه های جنایت سازمان یافته دیده می شود.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا، فرستاده روسیه در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت، سلاح‌هایی که غرب به کیف می‌فرستد قبلاً در کشورهای اروپایی و افریقا ظاهر شده وانبار جنایات سازمان‌ یافته را پر می‌کند.
وی گفت: "روسیه مدتهاست به این واقعیت توجه کرده است که "عرضه" رژیم کی‌یف با سلاح منجر به ورود آن به "بازارهای سیاه" و دست گروه های جنایتکار سازمان یافته و تروریست ها می شود. در حال حاضر این موضوع با واقعیت ها ثابت شده."
به گفته این دیپلمات، حضور تسلیحات غربی در کشورهای اروپایی و در میان گروه های جنایتکار سازمان یافته توسط افسران پلیس اروپایی نیز به رسمیت شناخته شده است.
Магазин огнестрельного оружия в США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2023
زنجیره قاچاق تسلیحات غرب از اوکراین افشا شد
وی در ادامه افزود: "این سلاح که توسط کشورهای غربی به اوکراین عرضه شده است در سراسر جهان در حال گسترش است و در حال حاضر در خدمت شبه نظامیان به ویژه در آفریقا است، همانطور که همه در اظهارات رهبران کشورهای افریقایی شنیده اند."
قابل یادآوری است که ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در 3 آوریل گفت که کشورهای ناتو به اوکراین کمک نظامی به ارزش بیش از 65 میلیارد یورو ارائه کرده اند.
گفتنی است، فدراسیون روسیه پیشتر یادداشتی در خصوص ارسال سلاح به اوکراین برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وزارت امور خارجه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از سوی غرب، نه تنها به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند، بلکه تأثیر منفی بر این روند خواهد گذاشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала