ملکه بریتانیا می خواست شاهزاده ویلیام در افغانستان خدمت کند

© AP Photo / Matt DunhamКоролева Великобритании Елизавета II, Меган, герцогиня Сассекская, принц Гарри, принц Уильям и Кейт, герцогиня Кембриджская
Королева Великобритании Елизавета II, Меган, герцогиня Сассекская, принц Гарри, принц Уильям и Кейт, герцогиня Кембриджская - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2023
عضو شوید
جنرال مایکل جکسون در جزئیات گفتگوی خود با الیزابت دوم را در صحنه فیلمبرداری فصل جدید سریال بریتانیایی (The Crown) که در 20 اپریل پخش می شود، گفت: شاهزاده ویلیام در افغانستان خدمت کند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه " دیلی میل " می‌نویسد که ملکه الیزابت دوم بریتانیا می خواست که نواسه اش شاهزاده ویلیام نیز مانند برادرش شاهزاده هری در افغانستان خدمت کند.
به گفته این نشریه، ملکه فقید تصمیم خود را با رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح، جنرال مایکل جکسون (2003-2006) در میان گذاشت بود. جنرال جزئیات گفتگوی خود با الیزابت دوم را در صحنه فیلمبرداری فصل جدید سریال بریتانیایی (The Crown) که در 20 اپریل پخش می شود، فاش کرد.
ویلیام دوره آموزشی را در آکادمی نظامی سلطنتی سندهرست (برکشایر) به پایان رساند و پس از آن به عنوان پیلوت هلیکوپتر جستجو و نجات با اسکادران 22 RAF در جزیره Anglesey در شمال ولز خدمت کرد. تا سپتامبر 2013، او در 156 عملیات شرکت کرد و به 146 نفر کمک کرد. جان اسکارلت، رئیس سابق سرویس استخباراتی خارجی MI6 بریتانیا، گفت: "ویلیام واقعاً می خواست به افغانستان برود." با این حال، بعداً الیزابت دوم در نظر گرفت که شرکت در عملیات نظامی در افغانستان برای ویلیام به عنوان وارث تاج و تخت بسیار خطرناک است.
Вид с противоположного берега реки Темза на Вестминстерского дворца в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.04.2023
قدردانی وزارت خارجه بریتانیا به طرح جدید سیاست خارجی روسیه
در 7 اکتبر 2001، ایالات متحده و بریتانیا عملیات آزادی پایدار را در افغانستان آغاز کردند. این عملیات نظامی پاسخی به حملات تروریستی 11 سپتامبر 2001 در ایالات متحده بود که منجر به کشته شدن 2996 نفر شد. واشنگتن سازمان تروریستی القاعده را متهم کرد که پایگاه های آن در افغانستان از سال 1996 قرار داشت و توسط جنبش رادیکال طالبان کنترول می‌شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала