بیانیه ای ولادیمیر پوتین درباره ای پرسمان های اقتصادی

© Sputnik / Gavriil Grigorov/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин проводит совещание с членами правительства РФ
Президент РФ Владимир Путин проводит совещание с членами правительства РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2023
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه در نشست اقتصادی گفت، که روسیه به طور فعال به توسعه خود ادامه می دهد، تولید ناخالص داخلی به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست پرسمان اقتصادی امروز گفت: "اقتصاد روسیه در حال رشد است، دولت پیش بینی توسعه اجتماعی-اقتصادی را به سمت بهبود اصلاح کرده است".
پوتین گفت: "تا پایان ماه اپریل، تولید ناخالص داخلی روسیه به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت. در شرایط مثبت، همکاران برآوردهای خود را تجدید نظر کردند و به طور قابل توجهی آنها را بهبود بخشیدند. در عین حال، من تاکید می کنم که پیش بینی توسعه اجتماعی - اقتصادی برای آینده سالها باید تا حد امکان عینی باشد. این برای سیستم مدیریت دولتی و کل اقتصاد داخلی نیز مهم است".
وی یادآور شد: "در تهیه بودجه سال روان، دولت از این واقعیت برداشت کرده است که تولید ناخالص داخلی تا پایان سال 0.8 درصد کاهش می یابد".
رئیس جمهور روسیه گفت: "پویایی اقتصادی در شاخص های بودجه نیز منعکس شده است. در سه ماه اول سال روان درآمدهای حاصل از بودجه تلفیقی کشور از 13 تریلیون روبل فراتر رفت، خوب، این با ارقام سال گذشته مطابقت دارد، اما در کل پویایی ها خوب است".
در همان زمان، درآمدهای خزانه از درآمدهای غیرنفتی و گازی حدود 1.4 تریلیون روبل افزایش یافت.
در صحبت از تورم، پوتین دستور داد که از شتاب و کاهش بیش از حد آن جلوگیری شود، زیرا این امر می تواند بر فعالیت های اقتصادی، برنامه های تجاری و درآمد شهروندان تأثیر منفی بگذارد.
این رقم در ماه اپریل به صورت سالانه به 3.3 درصد کاهش یافته است.
در همان زمان، رئیس جمهور روسیه خواستار فراموش نشدن عوامل خطر خارجی شد، که از بین نرفته اند. وی تاکید کرد، که دولت حق ندارد آرامش داشته باشد و بگذارد همه چیز مسیر خود را بپیماید.
او افزود: " پیش بینی می شود که تا پایان سه ماه دوم، در پس زمینه افزایش قیمت نفت، درآمدهای اضافی نفت و گاز به بودجه وارد شود".
پوتین گفت: "وضعیت در صنعت خودروسازی، مجتمع فرآوری چوب و تولید محصولات کیمیایی و کودها همچنان دشوار است. راه حل های خاصی شناسایی شده است، آنها باید اجرا شوند. از آغاز ماه، گردش مالی خرده فروشی تقریباً 25٪ افزایش یافته است و رشد بارگیری راه آهن نیز در حال افزایش است. در کشور در بسیاری از مناطق کارگر کافی وجود ندارد، لازم است از پتانسیل پرسنلی مناطق استفاده شود. بیکاری در فدراسیون روسیه حداقل است، در بسیاری از مناطق حتی "کارگر کافی وجود ندارد".
او اضافه نمود: "موضوع بازار کار در روسیه به موضوعی کلیدی در مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ تبدیل خواهد شد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала