افغانستان در رتبه ای چهارم جرم و جنایت در سال 2023 قرار گرفت

© Photoوزارت داخله طالبان
وزارت داخله طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.04.2023
عضو شوید
افغانستان اینبار از نگاه میزان جرم و جنایت در رتبه ای چهارم جهان قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان بررسی جمعیت جهان در گزارش تازه اش افغانستان را چهارمین کشور جهان با بیشترین میزان جرم و جنایت معرفی کرد.
بر پایه ای این گزاارش، در هر 100 شهروند افغانستان، 76 نفر آن جرم انجام می دهند.
این سازمان نوشته است: "نرخ کلی جرم با تقسیم شمار کل جرایم گزارش شده از هر نوع بر کل جمعیت محاسبه می شود، سپس نتیجه را در 100000 ضرب می کنیم (زیرا نرخ جرم معمولاً به عنوان X تعداد جرایم در هر 100000 نفر گزارش می شود). میزان جرم و جنایت از کشوری به کشور دیگر بسیار متفاوت است و تحت تأثیر عوامل بسیاری قرار دارد. به عنوان نمونه، سطح بالای فقر و بیکاری باعث افزایش نرخ جرم و جنایت در یک کشور می شود. برعکس، اجرای شدید پولیس و احکام شدید باعث کاهش نرخ جرم و جنایت می شود. همچنین ارتباط قوی بین سن و جرم وجود دارد، به طوری که اکثر جرایم، به ویژه جرایم خشن، توسط سنین 20 تا 30 سال انجام می شود".
این سازمان افزوده است: "نرخ کلی جرم و جنایت در ایالات متحده 47.70 است. میزان جرایم خشونت آمیز در ایالات متحده طی 25 سال گذشته به شدت کاهش یافته است. نرخ جرایم بین ایالت ها به طور قابل توجهی متفاوت است، به طوری که ایالت هایی مانند آلاسکا، نیومکزیکو و تنسی نسبت به ایالت هایی مانند مین، نیوهمپشایر و ورمونت نرخ جرم و جنایت بسیار بالاتری را تجربه می کنند. برخی از کمترین میزان جرم و جنایت در جهان در سوئیس، دانمارک، ناروی، جاپان و نیوزلند دیده می شود. هر یک از این کشورها اجرای قانون بسیار موثری دارند و دانمارک، ناروی و جاپان برخی از محدودکننده ترین قوانین اسلحه در جهان را دارند".
کشورهای دارای بالاترین میزان جرم و جنایت
کشورهایی که ده بالاترین نرخ جرم و جنایت را به ازای هر 100000 نفر در سطح جهان دارند عبارتند از:
ونزوئلا (83.76)
پاپوآ گینه نو (80.79)
افریقای جنوبی (76.86)
افغانستان (76.31)
هندوراس (74.54)
ترینیداد و توباگو (71.63)
گویان (68.74)
السالوادور (67.79)
برزیل (67.49)
جامائیکا (67.42)
4. افغانستان
افغانستان چهارمین بالاترین میزان جرم و جنایت را دارد. جرم به اشکال مختلف از جمله فساد، ترور/قتل های قراردادی، قاچاق مواد مخدر، آدم ربایی، و پولشویی وجود دارد. افغانستان 85 درصد تریاک غیرقانونی جهان را در سال 2020 تامین کرده است. طالبان که در سال 2021 کنترل این کشور را دوباره به دست گرفتند، متعهد شده اند که صنعت تریاک را از بین ببرند، اما این بخش بسیار حیاتی از اقتصاد کشور است که کار دشواری خواهد بود. برای از بین بردن. بیکاری گسترده به بسیاری از جنایات کشور، مانند دزدی و یورش و رهگیری می افزاید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала