روسیه می تواند زیان 200 فیصد عوارض آلومینیوم امریکا را در مدت شش ماه جبران کند

© Depositphotos.com / Dmitry RukhlenkoЗолотые слитки на долларовых банкнотах
Золотые слитки на долларовых банкнотах - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2023
عضو شوید
لئونید خازانوف، کارشناس مستقل در زمینه صنعت و انرژی معتقد است شرکت های متالورژی روسیه می توانند تا قبل از پایان سال جاری صادرات خود را از بازار امریکا به بازارهای دیگر انتقال دهد، بنابراین ممکن است تعرفه 200 فیصدی جدید بر واردات کالاهای حاوی آلومینیوم روسیه از امریکا تأثیری نداشته باشد که واشنگتن روی آن حساب می کرد.
به گزارش اسپوتنیک، از 10 اپریل، ایالات متحده تعرفه 200 فیصدی را برای واردات کالاهای آلومینیومی که حاوی هر مقدار آلومینیوم از فدراسیون روسیه هستند، وضع خواهد کرد. در عین حال، پیش از این، از 10 مارچ، عوارض مشابه برای واردات آلومینیوم و محصولات آلومینیومی از روسیه در نظر گرفته شد. همانطور که در بیانیه جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده اشاره شد، ایالات متحده تعرفه 200 فیصدی بر روی کالاهای آلومینیومی با محتوای فلزی از روسیه را برای کشورهای که خودشان تعرفه مشابهی را وضع خواهند کرد، حذف خواهد کرد.
به نظر من، شرکت‌های متالورژی روسی ممکن است در فرآیند تغییر جهت صادرات از بازار ایالات متحده به بازارهای دیگر باشند، این روند می‌تواند حدود شش ماه طول بکشد، بنابراین تعرفه 200 فیصدی معرفی شده از 10 اپریل ممکن است تأثیر قوی‌ نداشته باشد که جو بایدن خزانوف معتقد است.
5 کارخانه ذوب آهن در افغانستان ساخته می شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.09.2017
5 کارخانه ذوب آهن در افغانستان ساخته می شوند
وی در مورد حجم صادرات خاطرنشان کرد: در سال 2022 روسیه 209 هزار تن محصولات آلومینیومی به ایالات متحده عرضه کرد که بیشتر آنها آلومینیوم اولیه (180 تا 190 هزار تن) بودند.
"روسال" می‌تواند ذینفع اصلی این وظیفه باشد: ما در مورد حجمی تقریباً معادل تولید سالانه نووکوزنتسک یا حدود سه کارخانه ذوب آلومینیوم کاندالکشا صحبت می‌کنیم. این کارشناس افزود: از امریکا در جای دیگری برای جلوگیری از کاهش تولید آلومینیوم خود در سال 2023.
در اوایل ماه مارچ، بنیانگذار Rusal، اولگ دریپاسکا، به خبرنگاران گفت که اگر ایالات متحده تعرفه 200 فیصدی بر واردات خود اعمال کند، روسیه کانال فروش قابل توجهی برای آلومینیوم را از دست خواهد داد، اما مشخص نکرد که در ارتباط با این اقدام، روسیه کجاست. منابع آلومینیوم می تواند تغییر مسیر دهد.
طبق گزارش سرویس گمرک فدرال، صادرات آلومینیوم از روسیه در سال 2021 حدود 3.5 میلیون تن بوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала