مکرون: اروپایی ها نباید "پیروان" امریکا شوند

© AP Photo / Markus SchreiberПрезидент Франции Эммануэль Макрон во время саммита G7 в Круене, Германия
Президент Франции Эммануэль Макрон во время саммита G7 в Круене, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.04.2023
عضو شوید
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز یکشنبه به پولیتیکو گفت که اروپا باید به دنبال "خود مختاری استراتژیک" باشد و از کشاندن به رویارویی از جانب ایالات متحده اجتناب کند. ماکرون اظهارات مشابهی را مطرح کرده است اما از راه واشنگتن در مورد اوکراین پیروی کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز یکشنبه به پولیتیکو گفت که اروپا باید به دنبال "خود مختاری استراتژیک" باشد و از کشاندن به رویارویی از جانب ایالات متحده اجتناب کند. ماکرون اظهارات مشابهی را مطرح کرده است اما از راه واشنگتن در مورد اوکراین پیروی کرده است.
مکرون در مصاحبه‌ای که این هفته در چین سفر می‌کرد، به این سایت خبری گفت که اگر اروپا "در بحران‌هایی که مربوط به ما نیست گرفتار شود" با "خطر بزرگی" مواجه است.
مکرون گفت: "پارادوکس این است که با هراس غلبه کنیم، معتقدیم که فقط پیروان آمریکا هستیم. "سوالی که اروپایی ها باید به آن پاسخ دهند... آیا به نفع ما است که [بحران] در تایوان را تسریع کنیم؟ نه. بدتر از آن این است که فکر کنیم ما اروپایی ها باید در این موضوع پیرو شویم و از دستور کار ایالات متحده و واکنش بیش از حد چین استفاده کنیم.
Президент Франции Эммануэль Макрон и председатель Китайской Народной Республики Си Цзиньпин во время встречи в Пекине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2023
پیشنهاد شی چین پینگ به مکرون درباره حل مناقشۀ اوکراین
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала