پسکوف واکنش غرب به برنامه های تسلیحات هستوی در بلاروس را ارزیابی کرد

© Photo host agency /  مراجعه به بانک تصاویر پسکوف: هیچ گونه تلاش برای میانجیگری میان روسیه و ترکیه به نتیجه نخواهد رسید
پسکوف: هیچ گونه تلاش برای میانجیگری میان روسیه و ترکیه به نتیجه نخواهد رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2023
عضو شوید
دمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری در برنامه کرملین، پوتین که از شبکه تلویزیونی راسیا 1 پخش می شود، گفت: غرب واکنشی کنترل نشده ایی به برنامه های روسیه برای ایجاد انبارهای تسلیحات هسته ای تکتیکی در قلمرو بلاروس نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه، در سخنانی درباره این طرح‌ها، دلیل چنین اقدامی را بیانیه بریتانیا درباره تامین مهمات با اورانیوم ضعیف شده به اوکراین عنوان کرده بود. رئیس دولت توضیح داد که این امر ناقض تعهدات بین المللی نیست، زیرا روسیه زرادخانه خود را به یک کشور همسایه منتقل نمی کند.
 دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2023
پسکوف: غرب مصمم است حتا اجازه فکر کردن در مورد مذاکرات صلح را به اوکراین ندهد
در همان زمان، پوتین خاطرنشان کرد که بلاروس از مدت ها پیش خواستار میزبانی سلاح های هسته ای روسیه در خاک خود بود. وی افزود که مسکو همان کاری را انجام می دهد که چندین دهه است که ایالات متحده انجام داده اند. علاوه بر این، مجموعه عملیاتی تکتیکی اسکندر-ام با قابلیت استفاده از کلاهک های هسته ای به نیروهای مسلح بلاروس تحویل داده شد. همچنین بخشی از هواپیمای جنگی بلاروس به سلاح هستوی مجهز شدند.
این تصمیمات انتقادهایی را در غرب برانگیخت. در عین حال، آنها اشاره ای نمی کنند که ایالات متحده یکصد سلاح هستوی تکتیکی را در اروپا نگه می دارد. بارهای با ظرفیت 0.3 تا 50 کیلو تن برای بمب های B61-3 و B61-4 در شش پایگاه در پنج کشور بلجیم، آلمان، ایتالیا، هالند و ترکیه که عضو ناتو هستند نگهداری می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала