زخمی شدن ۸ تن به شمول ۲ کودک و یک زن در یورش جنگجویان گروه طالبان بر یک خانه در شهر زرنج

© Sputnikنیمروز
نیمروز  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2023
عضو شوید
منابع گروه طالبان در ولایت نیمروز ادعا می‌کنند، که یک عملیات بالای یک پایگاه گروه داعش در شهر زرنج انجام داده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آمو، گل محمد قدرت سخنگو و آمر مطبوعات فرماندهی امنیه گروه طالبان در ولایت نیمروز ادعا می‌کند، که امروز ۲۰ حمل در یک عملیات سازماندهی شده یک پایگاه داعش را در منطقه سید آباد از مربوطات قریه معصوم آباد شهر زرنج نابود کرده‌اند.
در تصویر های که رسیده است دیده می شود، که چند انفجار در محل رویداد انجام شده است و شمار زیادی از طالبان در محل دیده می شوند. طالبان به رسانه ها اجازه نمی دهند که با خانواده های که در نزدیک محل انفجار ها زندگی می کنند، گفت و گو کنند.
به گفته وی، این عملیات ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد آغاز شده و تا ساعت ۶:۳۰ دقیقه به مدت یک ساعت دوام داشت.
او هر چند در مورد آمار تلفات این رویداد جزییات نمی‌‌دهد، اما می‌گوید: "تمام افراد مربوط به گروه داعش از بین رفته است."
در همین حال اکرام الله یکی از باشندگان محل گفت، که نزدیکای ساعت ۵ صبح وقت نماز صبح بود که نخست صدای شلیک‌های سبک به گوش رسید سپس هر دو طرف درگیری از سلاح‌های سنگین استفاده می‌کردند‌. درگیری بیش از یک ساعت دوام پیدا کرد.
او اضافه کرد که طالبان از پشت بام خانه‌های مردم بالای منازل مسکونی فیر می‌کردند و مردم هر طرف پراکنده شده بودند.
در همین حال؛ یک منبع از شفاخانه ولایتی زرنج به آمو گفت که ۸ تن زخمی در پی این رویداد به شفاخانه ولایتی زرنج آورده شده‌اند که وضعیت چهار تن‌شان وخیم گزارش شده است.
او ادامه داد که در این حادثه ۲ کودک ۶ ساله و ۴ ساله ،یک زن و ۵ مرد زخمی بودند که یک تن از گروه طالبان که زخم سطحی داشت به شفاخانه آورده شده‌اند که زن و کودکان‌اش در کما هسنند و امکان تداوی‌شان نیز وجود ندارد.
منبع می‌افزاید، که طالبان به تمام پرسنل شفاخانه اخطار داده‌اند تا از ارقام تلفات رویداد به هیچ کس معلومات ندهند و هم چنان عکس گرفته نشود.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان سه روز پیش نیز در جریان عملیات مشابهی مدعی شدند که پایگاه داعش را در شهر زرنج نابود کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала