دیدگاه عالمان مسلمان روسیه درباره ای حضور پشک ها در مسجدها

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر Кошки породы британская короткошерстная на международной выставке "Гран-при Royal Canin-2017" в Москве
Кошки породы британская короткошерстная на международной выставке Гран-при Royal Canin-2017 в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.04.2023
عضو شوید
نمايندگان اداره های معنوی مسلمانان روسیه گفتند، که پشک ها در مسجدها هنگام نماز خواندن نمازگزاران مزاحم نمی شوند.
به گزارش اسپوتنیک، نمایندگان اداره های معنوی مسلمانان گفتند، که حضور پشک ها در نمازخانه های مسلمانان در عمل جهانی یک اتفاق رایج تلقی می شود، زیرا طبق سنت اسلامی آنها حیواناتی پاک به حساب می آیند.
همانطور که پیش از این رسانه ها گزارش داده بودند، در یکی از مسجدهای الجزایر هنگام اقامه نماز شب، پشکی به دست امام جماعت پرید. این شخصیت مذهبی حیوان را نوازش کرد و به نماز خواندن ادامه داد.
ایلدار علیاتدینوف، نایب رئیس هیئت روحانی مسلمانان روسیه گفت، که "پرش یک پشک به دست یک امام" یک رویداد مکرر در جهان اسلام است.
او گفت: "چنین داستان هایی در بسیاری از مسجدهای جهان اتفاق می افتد، مسلمانان از این اتفاقات خارق العاده ای نمی سازند. پشک ها در مسجدها هستند، به عنوان مثال، در ترکیه، مصر، الجزایر و کشورهای دیگر. در روسیه، آنها به ندرت در مسجدها دیده می شوند. اما در برخی مسجدها هستند".
این شخصیت مذهبی خاطرنشان کرد: "در زمان حیات حضرت محمد نیز پشک ها در مسجدها وجود داشت".
این شخصیت مذهبی خاطرنشان کرد: "در زمان حیات حضرت محمد نیز پشک ها در مسجدها وجود داشت".
علیاتدینوف افزود: "پیامبر ما خود عاشق پشک ها بود، بنابراین در جامعه مسلمانان همدردی خاصی با این حیوانات وجود دارد".
به نوبه خود، اسماعیل بردیف، رئیس مرکز هماهنگی مسلمانان قفقاز شمالی (KCM SK) گفت، که خودش یک پشک در خانه دارد. وقتي نماز مي خواند، گاهي نزد او مي آيد و در آغوش او مي پرد.
او گفت: "اصلاً با نماز تداخلی ندارد، علاوه بر این، پشک از نظر شرع حیوان پاکی است، وقتی بالا بیاید، صلح است".
روشان تایروف، امام خطیب مسجد جامع دونتسک از اداره معنوی مسلمانان (SUM) جمهوری خلق دونتسک گفت، که گاهی اوقات پشک روی سجاده دراز می کشد و باید با احتیاط پشک را راند. به گفته او، حضرت محمد این حیوانات را دوست داشت، بنابراین در اسلام با آنها با احترام زیادی رفتار می شود".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала