کوریای شمالی دلیل استفاده امریکا از مسابقه تسلیحاتی را فاش کرد

© AP Photo / Mindaugas KulbisАмериканские военные готовят танки Абрамс к разгрузке на железнодорожной станции в Литве
Американские военные готовят танки Абрамс к разгрузке на железнодорожной станции в Литве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2023
عضو شوید
آژانس تلگراف مرکزی کوریای شمالی KCNA: ایالات متحده از مسابقه تسلیحاتی و راه انداختن درگیری ها برای حفظ هژمونی استفاده می کند.
به گزارش اسپوتنیک، لی جونگ سو، ناظر آژانس تلگراف مرکزی کوریای شمالی گفت: ایالات متحده از مسابقه تسلیحاتی و راه انداختن درگیری ها استفاده می کند و تلاش می کند جنگ سرد جدیدی را برای حفظ هژمونی خود در پس زمینه گرایش به سمت چندقطبی شدن در جهان آغاز کند.
ناظر KCNA در مورد سوالات بین المللی لی چونگ سو گفت: "قدرت های جدید از جمله چین، روسیه، آفریقای جنوبی و برزیل به سرعت در حال توسعه هستند، چندقطبی بودن به عنوان یک روند مطلق جهانی در حال تحکیم است. در چنین شرایطی، ایالات متحده به دنبال راهی برای حفظ هژمونی خود در افزایش هزینه های نظامی و آزادسازی است. یک جنگ سرد جدید."
به گفته وی، چه در قرن گذشته و چه در حال حاضر، "مسابقه تسلیحاتی در مقیاس منطقه ای یا جهانی همیشه از افزایش هزینه های نظامی ایالات متحده و متحدانش ناشی می شود." وی خاطرنشان کرد که از 13 تا 23 مارچ، ایالات متحده و کوریای جنوبی تمرین نظامی مشترک سپر آزادی را در شبه جزیره کوریای آغاز کردند که شامل یک درگیری شبیه سازی شده با کوریای شمالی بود و از 20 مارچ تا 3 آپریل، آنها سانگ یانگ بزرگ را برگزار کردند. رزمایش فرود در مقیاس برای اولین بار در پنج سال گذشته، که در آن گروه ضربتی ناو هواپیمابر هسته‌ای نیمیتز امریکا که برای شرکت در تمرینات وارد جنوب کوریای جنوبی شد، شرکت داشت.
Северокорейский флаг в демилитаризованной зоне в Паджу, Южная Корея - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2023
کوریای شمالی زیر دریایی تهاجمی بدون سرنشین را آزمایش کرد
لی چونگ سو گفت: "بنابراین، ایالات متحده و متحدانش با تشدید فشار نظامی بر ما، وضعیتی را در شبه جزیره کوریای در آستانه یک جنگ هسته‌ای مملو از انفجار ایجاد می‌کنند".
وی خاطرنشان کرد: ایالات متحده همچنین از همکاری پیمان امنیتی سه جانبه بین استرالیا، ایالات متحده و بریتانیا(AUKUS) برای حضور در منطقه آسیا و اقیانوسیه و حفظ هژمونی خود استفاده می کند. کشورهای شرکت کننده نیاز به ارتباط جدید با درگیری در اوکراین و تهدیدهای فزاینده چین، ایران و کوریای شمالی را توجیه می کنند. این "اشاره" است که زیردریایی های کشورهای AUKUS ممکن است در جایی که ایالات متحده می خواهد ظاهر شوند. به گفته لی چونگ سو، در چنین شرایطی، وضعیت امنیتی در منطقه آسیا و اقیانوسیه "هر روز بدتر می شود" و دقیقاً تقویت نیروهای نظامی کوریای شمالی برای جلوگیری از یک جنگ هسته ای است که "ضمانت اصلی است. تضمین صلح، ثبات و برابری نیروها در منطقه".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала