سلاح های امریکایی بجا مانده در افغانستان توسط تی‌تی‌پی در پاکستان استفاده می شود

© Photo / twitter/N.Kخرید تجهیزات نظامی امریکایی ارتش افغانستان توسط ایران
خرید تجهیزات نظامی امریکایی ارتش افغانستان توسط ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2023
عضو شوید
یک رسانه بین‌المللی در گزارشی اعلام کرد که تحریک طالبان پاکستان و گروه‌های جدایی‌طلب بلوچ از سلاح‌های آمریکایی باقی مانده در افغانستان برای ستیزه‌جویی در پاکستان استفاده می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، پس از خروج امریکا از افغانستان، تجهیزات نظامی و تسلیحاتی به ارزش 7 میلیارد دالر از خود به جای گذاشت که بعداً قدرت نظامی گروه های شبه نظامی غیرقانونی پاکستان را افزایش داد.
در این گزارش همچنین آمده است که تحریک طالبان پاکستان و گروه‌های جدایی‌طلب بلوچ با استفاده از تسلیحات و تجهیزات امریکایی با شورش‌ها علیه دولت در پاکستان می‌جنگند، که طی دو سال گذشته شاهد افزایش خشونت‌ها بوده است.
بر اساس گزارش‌ها، ایالات متحده سلاح‌ها و تجهیزاتی از جمله سلاح گرم، تجهیزات ارتباطی و خودروهای زرهی را پشت سر گذاشته و به شبه‌نظامیان امکان دسترسی به "صفحه جنگی عظیم" را می‌دهد.
چندین گزارش حاکی از آن است که از زمان پایان آتش بس میان تحریک طالبان پاکستان و دولت پاکستان در نوامبر گذشته، این گروه حملات خود را به چندین استان مهم کشور از جمله خیبر پختونخوا، بلوچستان و پنجاب تشدید کرده است.
موسسه مطالعات صلح پاکستان (PIPS)، یک اندیشکده مستقر در اسلام آباد، ادعا می کند که در سال 2022 حملات تروریستی در پاکستان 27 درصد بیشتر از سال 2021 بوده است.
در این گزارش آمده است که گروه های شبه نظامی در سال 2022 بیش از 261 حمله تروریستی داشته اند که در آن 419 نفر کشته و 734 نفر زخمی شده اند.
دولت ایران تجهیزات نظامی ارتش حکومت پیشین را به طالبان داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.04.2023
موترهای نظامی از افراد غیرمسئول در ولایات غربی افغانستان جمع آوری شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала