کلوپ ویدیو

رئیس جمهور هند با جنگنده Su-30MKI پرواز کرد+ عکس و ویدیو

© Photo
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.04.2023
عضو شوید
در یکی از جمهوری های آسیای جنوبی تحت مجوز روسیه تولید می شود.
به گزارش اسپوتنیک، دراپادی مورمو، رئیس جمهور هند با یک جنگنده Su-30MKI که تحت مجوز روسیه در جمهوری آسیای جنوبی تولید می شود، نیم ساعت پرواز کرد. این در یک بیانیه مطبوعاتی که روز شنبه توسط دولت رئیس دولت توزیع شد، بیان شده است.
رئیس‌جمهور هند دراپادی مورمو امروز یک پرواز تاریخی را با یک هواپیمای جنگنده Su-30MKI در پایگاه نیروی هوایی تزپور در آسام انجام داد. دفتر مورمو گفت و قبل از بازگشت به پایگاه نیروی هوایی، دره تزپور مشرف به هیمالیا است.
این جنگنده توسط ناوین کومار، کاپیتان نیروی هوایی هند به پرواز درآمد. این اداره گفت: این هواپیما در ارتفاع حدود دو کیلومتری از سطح دریا و با سرعت حدود 800 کیلومتر در ساعت در حال پرواز بود. مورمو دومین رئیس جمهور زن هند شد که با هواپیمای Su-30MKI پرواز کرد. قبل از او، پراتیبا پاتیل، که در آن زمان رئیس جمهور کشور بود، این کار را در سال 2009 انجام داد.
پس از پرواز، مورمو یک ورودی در دفتر بازدیدکنندگان پایگاه نیروی هوایی گذاشت. او نوشت: "پرواز با جنگنده قدرتمند Su-30MKI برای من یک تجربه هیجان انگیز بود. مایه افتخار است که قابلیت های دفاعی هند به طور قابل توجهی در زمین، هوا و دریا افزایش یافته است."
جنگنده چند منظوره Su-30MKI در هند تحت لیسانس روسیه توسط شرکت دولتی HAL (Hindustan Aeronautics Limited) تولید می شود. اکنون هند حدود 270 وسیله نقلیه از این دست دارد که از روسیه تحویل داده شده است.
الکساندر میخیف، مدیرعامل Rosoboronexport در فبروری در نمایشگاه بین‌المللی هوافضای Aero India 2023 به تاس گفت که شرکت او در حال مذاکره برای تولید تعداد بیشتری از جنگنده‌های مافوق صوت Su-30MKI در هند است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала